Prepareren van grote spons CBN.
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Antw: Prepareren van grote spons CBN.
Wel, snel zal dat nooit gaan, neem je tijd. Maar nuttige stukken geredschap zijn verder: aardappelmesje, tandestokers, satéprikkers, naaldjes enz. Doe het vooral rustig aan, want zowel het gesteente als het fossiel zijn redelijk zacht. Probeer ook steeds van het fossiel weg te werken. Zorg ook voor een goede belichting. Verder kan je voor verdere tips hier op 't forum terecht: http://www.fossiel.net/informatie/prepareren.php
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Stijn,
volgens mij loop je alleen het risico dat die tijdens het prepareren volledig uit elkaar brokkelt.
Kun je een foto maken?
Groet
volgens mij loop je alleen het risico dat die tijdens het prepareren volledig uit elkaar brokkelt.
Kun je een foto maken?
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Stijn,
ja, dat had ik in gedachte. Denk dat er veel gedeelten van de spons in de steen zitten en is het moeilijk om te weten hoe dat loopt van de buiten kant te zien, dus zoals tandenzoeker zegt, rustig te werk gaan. Ik zou nog voorzichtig zijn met al te veel hakken en kloppen en allereerst vooral borstels en sponsjes gebruiken.
Groet
ja, dat had ik in gedachte. Denk dat er veel gedeelten van de spons in de steen zitten en is het moeilijk om te weten hoe dat loopt van de buiten kant te zien, dus zoals tandenzoeker zegt, rustig te werk gaan. Ik zou nog voorzichtig zijn met al te veel hakken en kloppen en allereerst vooral borstels en sponsjes gebruiken.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)