Vondsten uit Blonville, Frankrijk
Vondsten uit Blonville, Frankrijk
LS,
Ik ben net terug uit Blonville, Frankrijk (iets boven de Vaches Noires). Ik heb daar bijgaande vondsten gedaan. Ik ben echter leek op fossiel gebied en kan niet goed een en ander terugvinden. Op foto 1 is duidelijk te zien dat dit iets is maar ik zie niet of het een fossiel is of een 'gewoon' geologisch verschijnsel (maar wat dan)? Op foto 2 denk ik Gryphea gevonden te hebben. Op foto 3, 4 en 5 heb ik m.i. duidelijk fossielen maar kom ik er niet uit. Op foto 6 had ik het gevoel een versteende mossel (binnenkant) in handen te hebben. Kan dat uberhaupt.
Alle hulp is welkom, met vriendelijke groet Nanne
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Vondsten uit Blonville, Frankrijk
Welkom op het forum Nanne!
mooie vondsten
Foto 1 is een regulaire zee-egel, waarvan anderen meer over kunnen zeggen. Ik vermoed een Cidaris achtige.
Foto 2 denk ik inderdaad een Gryphea
Foto 3 kunnen ook recente schelpen zijn!
Foto 4, 5 & 6: kijk eens hiertussen: http://jeanphilippe.dudziak.9online.fr/ ... ticles.htm
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 31-08-2008 om 14:39 NL]
mooie vondsten
Foto 1 is een regulaire zee-egel, waarvan anderen meer over kunnen zeggen. Ik vermoed een Cidaris achtige.
Foto 2 denk ik inderdaad een Gryphea
Foto 3 kunnen ook recente schelpen zijn!
Foto 4, 5 & 6: kijk eens hiertussen: http://jeanphilippe.dudziak.9online.fr/ ... ticles.htm
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 31-08-2008 om 14:39 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Gerrit-Jan,
Dank je voor de reactie. Qua foto 3: misschien komt het door de foto, maar in de hand zijn deze schelpen duidelijk afgesleten en ook sterk verdikt door kalkafzetting. Ik herken ze niet als recente schelpen.
hartelijke groet nanne
Dank je voor de reactie. Qua foto 3: misschien komt het door de foto, maar in de hand zijn deze schelpen duidelijk afgesleten en ook sterk verdikt door kalkafzetting. Ik herken ze niet als recente schelpen.
hartelijke groet nanne
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi,
ik heb me laten vertellen dat de dikte van de schelp niets zegt over de ouderdom, maar verder moet ik je in het ongewis laten. Vind je de opgegeven LINK verder nuttig? Hoop dat die voldoende is om je fossielen te kunnen determineren.
Groet
ik heb me laten vertellen dat de dikte van de schelp niets zegt over de ouderdom, maar verder moet ik je in het ongewis laten. Vind je de opgegeven LINK verder nuttig? Hoop dat die voldoende is om je fossielen te kunnen determineren.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Ik vond de link leuk en leerzaam, met name op zee-egel gebied. Ik vind de andere objecten niet zo 1,2,3 terug. Ik vind ook het determineren van recente schelpen vaak lastig. Het zit soms zo dicht bij elkaar in foto's en beschrijvingen.
Nanne
Nanne