Haaientandjes ...
- toothdigger
Haaientandjes ...

Iemand?
Alle 4 gevonden op de zeeuwse stranden.
1. ?
2. Isurus Praecursor {?}
3. Isurus Praecursor {?}
4. ?
(2 & 3 zou ik graag zeker weten, ik denk dat het praecursors zijn maar ik weet het niet zeker, dus ff ter conformatie, svp?!)
Groet
Toothdigger
Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
Antw: Haaientandjes ...
2 en 3 zijn typische praecursor\'s ja.
Den bovensten is wellicht een onderkaakstand van Isurus oxyrinchus (desori). Voor het onderste geval is de foto te klein, eventueel een intermediair hastalis als de tand ergens rond 1 of 2cm groot is.
Den bovensten is wellicht een onderkaakstand van Isurus oxyrinchus (desori). Voor het onderste geval is de foto te klein, eventueel een intermediair hastalis als de tand ergens rond 1 of 2cm groot is.
- toothdigger
t*ring som
jij weet toch ff veel van haaientanden af he!
pff dankje
ciao
Tthdggr
(p.s. de onderste tand is 1,2 cm. dus je zal wel gelijk hebben
)
[Bewerkt door toothdigger op 10-04-2005 om 21:20 NL]
jij weet toch ff veel van haaientanden af he!
pff dankje
ciao
Tthdggr
(p.s. de onderste tand is 1,2 cm. dus je zal wel gelijk hebben

[Bewerkt door toothdigger op 10-04-2005 om 21:20 NL]
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
- Supergraver
Heeft de bovenste bijspitsen? Dan zou het ook misschien nog wel eens een Isurus escheri kunnen zijn.
Groeten
Martijn
Groeten
Martijn
- toothdigger
jep suppadigger,
de bovenste tand heeft maar liefst 4 bijspitsen, maar ik heb nog nooit gehoord van een escheri in zo\'n vorm?!
groet
Tthdggr
de bovenste tand heeft maar liefst 4 bijspitsen, maar ik heb nog nooit gehoord van een escheri in zo\'n vorm?!
groet

Tthdggr
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
Fijn, fijn, 4 bijspitsen, nice tooth! Kan je die bijspitsen eens wat beter laten zien?
\'Isurus\' escheri zou van Isurus oxyrinchus (desori) kunnen zijn afgetakt. Escheri\'s vertonen regelmatig de vreemdste bijspitsen.
\'Isurus\' escheri zou van Isurus oxyrinchus (desori) kunnen zijn afgetakt. Escheri\'s vertonen regelmatig de vreemdste bijspitsen.
- toothdigger
hee som,
die scan met de 4 bijspitsen lukt nie echt lekker. Maar vertel eens wat zou het kunnen zijn als hij werkelijk 4 zijtandjes heeft?
Ik ben erg benieuwd!
groet
Tthdggr
die scan met de 4 bijspitsen lukt nie echt lekker. Maar vertel eens wat zou het kunnen zijn als hij werkelijk 4 zijtandjes heeft?
Ik ben erg benieuwd!
groet

Tthdggr
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
- toothdigger

het is jammer maar bij gebrek aan een digitale camera ben ik aangewezen op de scanner

Toch geprobeerd, maar naar alle waarschijnlijkheid toch mislukt. De 4 bijsptisen zijn er wel maar kunnen niet waargenomen worden op de scan, pech :\'(
groet
Tthdggr
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
Ziet er mij van z\'n achterzijde weinig Isurus uit. Zo\'n V-vorm, lijkt wat op een Eocene Jaekelotodus trigonalis.
- Supergraver
Antw: Antw: Haaientandjes ...
Vier bijspitsen: Geen I. escheri.toothdigger schreef:
jep suppadigger,
groet
Tthdggr
Maar een aantal van de onderkaaks tanden van de I. escheri hebben wel degelijk deze vorm. Over de I. escheri wordt vaak gezegd dat het een gekartelde I. hastalis is, hoewel de onderkaak veel meer weg heeft van slanke kronen van de I. desori en ik ben van mening dat ook op het menu van de I. escheri meer vis dan vlees heeft gestaan.
Je moet wanneer je in Mill bent maar een beetje rondvragen. Er is iemand die daar een kaak in mekaar heeft gezet van alleen maar \'blauwe\' I. escheri tanden, gewoon weg fantastisch!!
Groeten Martijn