vandaag deze kies gehad

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
cru84
Contacteer:
Antw: vandaag deze kies gehad

Bericht door cru84 » 08 sep 2008, 14:55

Het is toch een primegenius zoals Vilmar al zei. Een M1 rechter onderkaak heb ik me laten vertellen.

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Vilmar
Been thanked: 53 times

Bericht door Vilmar » 09 sep 2008, 21:20

Hallo Arien,

Ik zoek in het Rijn-IJssel gebied en als je maar vaak genoeg erop uit gaat kom je af en toe wel met iets leuks thuis...
Met deze vondst was ik wel heel erg blij.

Mark, waarop baseer je de keuze voor een M1 rechter onderkaak? Een m1 (kleine letter voor en onderkaakskies) heeft doorgaans 13-14 lamellen (exclusief talons). Om te kunnen beoordelen of het een rechter of linker is, hebben we een foto van boven nodig. Een onderkaakskies is bol naar de binnenkant (tongzijde). Met de eerste foto ben ik eerder genegen om er een linker onderkaakskies van te maken.

Groet, Vilmar

Vilmar D

cru84
Contacteer:

Bericht door cru84 » 10 sep 2008, 00:42

Een mammoet expert (noem geen namen op een forum) zei dit op basis van de foto, die idd niet ideaal is.

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Hanneke
Contacteer:
Antw: Antw: vandaag deze kies gehad

Bericht door Hanneke » 10 sep 2008, 13:57

cru84 schreef:
Een mammoet expert (noem geen namen op een forum) .
Zoveel hebben we er nou ook weer niet ;-)

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 11 sep 2008, 21:50

Ook al zegt een niet nader genoemde mammoet expert wat anders, denk ik toch ook aan een linker onderkaakskies.
Een foto recht op het kauwvlak zal uitsluitsel bieden.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Gesloten