Belemniet uit Florac (Frankrijk), maar welke soort?
Belemniet uit Florac (Frankrijk), maar welke soort?
Deze belemniet heb ik afgelopen zomer gevonden in Florac. Tijdperk: Onder Jura. Met welke soort heb ik hier te maken?
wim
Antw: Belemniet uit Florac (Frankrijk), maar welke soort?
Misschien is er iemand die direct uitsluitsel kan geven, maar voor mij zou je iets meer informatie moeten verschaffen. Als het tijdperk Lias is en de "laag" Carixium of Domerium,zou het een Passalotheutis kunnen zijn. In het Toarcium komt vooral de Dactylotheutis voor. (Genusnamen).
vr.groet
Jan
vr.groet
Jan
De senioribus nil nisi bene
Volgens de gegevens van deze site bij 'vindplaatsen' zou het bij de vindplaats Florac om het Toarcien gaan.
wim
Tenzij iemand me overruled zou ik het dan maar op Dactyloteuthis houden. Voor zover ik kon nagaan zijn er 3 species van dit genus: irregularis (Dumortier), wrighti (Oppel) en incurvatus (Zieten). Welk species de jouwe is durf ik niet te zeggen.
Ik moet een voorbehoud maken: mijn niet-trilobieten-collectie dateert uit de 80-er jaren. Ik weet niet of er sindsdien naamswijzigingen zijn geweest (bij trilobieten lijkt dat aan de lopende band te gebeuren).
vr.groet
Jan
Ik moet een voorbehoud maken: mijn niet-trilobieten-collectie dateert uit de 80-er jaren. Ik weet niet of er sindsdien naamswijzigingen zijn geweest (bij trilobieten lijkt dat aan de lopende band te gebeuren).
vr.groet
Jan
De senioribus nil nisi bene