Meer haaientanden uit Antwerpen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
arendsoog
Meer haaientanden uit Antwerpen

Bericht door arendsoog » 16 sep 2008, 22:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag forumleden,

Voor de liefhebbers weer eens een haaientanden-update uit het soms zo wisselvallige (wat het weer betreft dan...) Antwerpen.

1. Met dank aan onze medespeurders: mazen van 5 mm leveren inderdaad veel meer op. Ik ga deze niet allemaal benoemen (misschien leuk voor als iemand zich verveelt). Een kleine kanttekening: je zeef verandert wel binnen no time in een echt zoekplaatje waarin je héél goed moet kijken. Maar dan levert het ook wel wat op!
2 en 3. Een zelden geziene gast - in onze zeven tenminste: Carcharodon carcharias. Mooie gave kroon, jammer van de wortel. Maar toch.
4. Nog een voorbeeld van de opbrengst dankzij een kleinere maas: zes mooie Notorynchus primigenius bovenkaak.
5. Niet klein, wel een waar je content mee bent. Cosmopolitudens hastalis onderkaak. Van deze grootte en in deze staat kom ik ze ook niet dagelijks tegen.
6 en 7. Dit vind ik een hele fraaie. Carcharocles megalodon. Heel mooi voorbeeld van een juveniele laterale tand met zelfs een zijspitsje dat soms bij deze tanden voorkomt zo heb ik gelezen.
8 en 9. Tot nu toe de grootste C. megalodon uit onze zeef. Tja, als je zo één nou eens héél zou vinden...zucht... Toch heel blij mee natuurlijk, temeer daar we al een paar uur in de zeikregen hadden gestaan ;)
10 en 11. Deze plaatste ik al eerder en er ontstond wat discussie over: C. carcharias of Isurus escheri? Hopenlijk dit keer wat duidelijker foto's. Wie het zeker weet mag het alsnog zeggen. Ik hou het op een onderkaakse carcharias.

Groeten, Arendsoog senior

wie zoekt zal vinden

rickiee
Antw: Meer haaientanden uit Antwerpen

Bericht door rickiee » 16 sep 2008, 23:24

mooie tandjes zeg

als je altijd zulke dingen vult wil ik wel een keer mee :P

Lanselot

Bericht door Lanselot » 17 sep 2008, 09:15

Dag Arendsoog sr :-)

Volgens mij was de discussie mbt die laatste tand toch al afgesloten en de conclusie 100% I. escheri?

Groeten,
Aren

mammalboy

Bericht door mammalboy » 17 sep 2008, 22:04

Het ziet er, net als altijd, weer prachtig uit! Vooral de kleine megalodon en de notorynchussen zijn erg mooi!

Mvg. Ivo

zoeken is leven, leven is zoeken

arendsoog

Bericht door arendsoog » 19 sep 2008, 20:45

Hallo Lanselot,

Ik dacht dat er nog twijfel was omtrent die escheri en de vraag om wat betere foto's. Vandaar. Ik sluit me helemaal aan bij de conclusie: veel weten meer dan één tenslotte.

Groeten

wie zoekt zal vinden

Gesloten