megachasma
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: megachasma
kunnen jullie meer uitleg geven waarom jullie dat vinden cq jullie bevindingen nader toelichten???
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- sharkteethrene
Beste Arien,
Op de nu gemaakte foto's heeft het getoonde tandje idd veel weg van een Parasymphysaire notorynchus.
Maar om het een en ander uit te sluiten hebben we zeker betere foto's nodig.
Het eerder gegeven feit wat je vermelde:"er zit ook een bijspitsje aan"
kunnen we op de getoonde foto's niet waarnemen.
Groetjes,
Rene.
Op de nu gemaakte foto's heeft het getoonde tandje idd veel weg van een Parasymphysaire notorynchus.
Maar om het een en ander uit te sluiten hebben we zeker betere foto's nodig.
Het eerder gegeven feit wat je vermelde:"er zit ook een bijspitsje aan"
kunnen we op de getoonde foto's niet waarnemen.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Sorrie dat ik op Arien's topic inhaak met een tandje van mij.
Deze vond ik vrijdag in Antwerpen vlak voordat we weggestuurd werden. De dikke kroon viel me wel direct op maar pasna hem thuis een tijdje door m'n vingers te hebbn gedraaid vroeg ik me af of dit er ook een is.
Ben erg benieuwd.
Arjen
- sharkteethrene
Hallo Arjen,
Allereerst een zeer leuke vondst,gefeliciteerd.
Mogenlijk een Megachasma of een Alopias uit een herwerkte laag.
Meerdere foto's zouden het een en ander moeten uitsluiten.
Beide soorten vertonen kleine overeenkomsten/verschillen Of even wachten op Pieter,na alle waarschijnlijkheid kan hij wel aan de hand van getoonde foto's een uitspraak doen?
Blijft een leuke vondst.
Groetjes,
Rene.
Allereerst een zeer leuke vondst,gefeliciteerd.
Mogenlijk een Megachasma of een Alopias uit een herwerkte laag.
Meerdere foto's zouden het een en ander moeten uitsluiten.
Beide soorten vertonen kleine overeenkomsten/verschillen Of even wachten op Pieter,na alle waarschijnlijkheid kan hij wel aan de hand van getoonde foto's een uitspraak doen?
Blijft een leuke vondst.
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Hallo allemaal,
Mischien is het wel 'n symphysaire bovenkaakstand Notorynchus, dit omdat hij niet naar 'n mondhoek wijst.
Maar het blijft moeilijk zo vanaf 'n foto.
Groeten Hans.
Mischien is het wel 'n symphysaire bovenkaakstand Notorynchus, dit omdat hij niet naar 'n mondhoek wijst.
Maar het blijft moeilijk zo vanaf 'n foto.
Groeten Hans.
Hans
Na een nachtje broeden en een tijdje surfen op Elasmo en de site van Pieter, lijkt mijn tandje toch meer op een Alopias exigua.
De kroon van een Megachasma is toch sterker naar achteren gekromd en de wortel is meer uitgesproken en breder gevormd.
Zie: http://users.skynet.be/somniosus/Homepage_set.htm onder Miocene, Sharks and Rays, Alopias exigua
Arjen
De kroon van een Megachasma is toch sterker naar achteren gekromd en de wortel is meer uitgesproken en breder gevormd.
Zie: http://users.skynet.be/somniosus/Homepage_set.htm onder Miocene, Sharks and Rays, Alopias exigua
Arjen
Inderdaad Arjen, jouw tand lijkt me een Alopias exigua, mogelijk uit het Oligoceen herwerkt.
Voor Megachasma is de protuberantie van de wortel inderdaad niet sterk genoeg.
Voor Megachasma is de protuberantie van de wortel inderdaad niet sterk genoeg.
Bedankt Pieter,
Het ziet er naar uit dat ik toch meer thuis ben in de Alopidae dan ik zelf dacht.
Ben er superblij mee. Op 1 dag gevonden een superciliosus, exigua en een punt van de nog niet gedetermineerde Alopias (grote broertje van de hermani).
Van te voren zei ik nog tegen de mannen: "laat alle Alopias maar voor mij liggen". En bedankt!
Het ziet er naar uit dat ik toch meer thuis ben in de Alopidae dan ik zelf dacht.
Ben er superblij mee. Op 1 dag gevonden een superciliosus, exigua en een punt van de nog niet gedetermineerde Alopias (grote broertje van de hermani).
Van te voren zei ik nog tegen de mannen: "laat alle Alopias maar voor mij liggen". En bedankt!

- Supergraver
Ik heb nog een leuke Alopias voor je liggen (zie determinatie topic)
Stuur maar een mailtje mocht je interesse hebben.
Gr
martijn
Stuur maar een mailtje mocht je interesse hebben.
Gr
martijn