Nieuwe lezing van Stijn + OSTEO-FIX

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
brachino
Been thanked: 25 times
Nieuwe lezing van Stijn + OSTEO-FIX

Bericht door brachino » 13 okt 2008, 21:07

Allemaal,
Wie de zeer interessante lezing van Stijn
"Leven en dood van de laatste Ammonieten"
in Maastricht gemist heeft, krijgt een nieuwe kans.Stijn zal zijn lezing nog eens overdoen in Vosselaar (B) bij Turnhout, en dit op 17 oktober om 20uur in jeugdhuis "De nok".Ligging hoek Cingel-Eigenaarstraat, ingang langs Cingel(dorpsplein).
De lezing word georganiseerd door de B.V.P.afdeling Terra en is vrij toegankelijk en gratis voor iedereen.
Leiding en info zie B.V.P. site.

Onlangs heb ik een aantal KG OSTEO-FIX granulaat aangekocht.Dit is een professioneel fixeer-en impregneermiddel voor het conserveren en verstevigen van fossielen.OSTEO-FIX word in de meeste musea gebruikt voor het behandelen van fossielen e.a. (zie Praktijkgids van Anne Schulp).
Door een grotere hoeveelheid aan te kopen ligt de prijs per kg gevoelig lager.Ik heb dus een aantal kg over die ik tegen een schappelijke prijs per halve kg verpakt doorverkoop.
Tijdens de lezing van Stijn op 17 oktober te Vosselaar is het te verkrijgen alsook tijdens de ENCI excursie op 18 okt. te Maastricht , zolang de voorraad strekt natuurlijk.
Dirk.

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:
Antw: Nieuwe lezing van Stijn + OSTEO-FIX

Bericht door Stijn » 13 okt 2008, 21:20

hmmm je gaat louis na-apen met die reclame.

Lol! Dirk wees welgekomen op dit forum!

Alvast nog een kilotje osteo-fix voor de unief aub.

groetjes en tot vrijdag en zaterdag!

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 13 okt 2008, 21:34

brachino schreef:
Door een grotere hoeveelheid aan te kopen ligt de prijs per kg gevoelig lager.Ik heb dus een aantal kg over die ik tegen een schappelijke prijs per halve kg verpakt doorverkoop.
Versneden met laxeermiddel? :D :D

Wat die excursie naar de groeve betreft: kan ik me daar ook ter plaatse inschrijven (lidmaatschap), want ik ben nog geen lid van de vereniging maar zou dat graag willen en ook om de groeve in te kunnen. Ben je bekend Dirk en kun je uithelpen?? Ik koop ook wel een zak (versneden) Osteo fix ;)

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

brachino

Bericht door brachino » 13 okt 2008, 22:00

Gerrit-jan,
Kijk is op de NGV afdeling limburg site. Zij organiseren de excursie.Normaal vind je daar je antwoord.
http://www.geologischevereniging.nl/afdelingen/limburg/
Dirk

Camiel
Been thanked: 4 times

Bericht door Camiel » 13 okt 2008, 22:03

Mooi aanbod van je Dirk. Als ik ook een halve kilo zou kunnen krijgen, zou dat geweldig zijn. Ik ben aanstaande zaterdag gewoon weer van de partij. Zie je dan.

Groet,

Camiel

“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 13 okt 2008, 23:15

Dank je Dirk,

had ook al een tel nummer van een contactpersoon van de vereniging van Caveman gekregen. Zal eens informeren.

Mss tot in de groeve!

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

mike
Antw: Antw: Nieuwe lezing van Stijn + OSTEO-FIX

Bericht door mike » 16 okt 2008, 19:06

ammun rah schreef:
hmmm je gaat louis na-apen met die reclame.
... idd een prachtprodukt ! Wij (Louis en mezelf) hebben er enkel maar goede ervaringen mee en gebruiken het dan ook veelvuldig ... toch even een niet onbelangrijke kanttekening : je lost de korrels op in aceton ... en die aceton lost ook de grijze hercencellen op (kan ook hercencel zijn) ... daarom zorg voor een goede verluchting en/of afzuiging bij langdurig gebruik ... of gebruik het in de buitenlucht ...

grtn,mike

brachino

Bericht door brachino » 17 okt 2008, 19:03

Hoi Mike,
Er is een handleiding bijgevoegd, op basis van de ervaring van de heer die in Boxtel(Nl.) de schildpad prepareerd, waar dit duidelijk in vermeld staat.Dus alleen domoren zullen hun enige hersencel vernietigen. Maarja,dat maakt volgens mij dan toch geen verschil uit.
Dirk

Gesloten