Benedeni met sidecups ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Benedeni met sidecups ?

Bericht door Gerrit-Jan » 21 okt 2008, 21:08

Volgens mij ben ik zelf met dat sterretjesgedoe begonnen, maar ben eigenlijk ook meer voor de term van 'regio ++++'. Dan is het voor iedereen duidelijk!!

Verder ben ik het wel met Frederik eens dat, als je een dorp noemt de vindplaats nog lang niet gevonden hebt dus kan het eigenlijk niet schaden. Al kom je met google maps en -earth al een heel eind.

Voordeel van het breed houden (let wel 'breed' niet 'Vaag') is dat een geinteresseerde er ook moeite voor moet doen zich in te lezen in het gebied en daar ook weer van leert.

Vragen kan dan altijd nog per mail.

Maar discussies voeren in de trend van: "heb je die in G*****n of @*****k gevonden", daar heeft niemand wat aan.

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 21-10-2008 om 20:12 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Hieronymus
Contacteer:
Antw: Antw: Benedeni met sidecups ?

Bericht door Hieronymus » 21 okt 2008, 21:22

Gerrit-Jan schreef:
@*****k
Proficiat, nu gaat het daar dit weekend ook een overrompeling zijn:(
;)

[Bewerkt door Hieronymus op 21-10-2008 om 20:24 NL]

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 21 okt 2008, 21:41

:D:D:D Lol!!!

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Jim

Bericht door Jim » 21 okt 2008, 21:43

Enfin,
Ik blijf erbij,als de mensen er vriendelijk doen tegen mij en men medezoekers heb ik geen problemen.
Ik heb in HOEVENEN al veel leuke mensen ontmoet.
jim

Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

Supergraver
Antw: Antw: Benedeni met sidecups ?

Bericht door Supergraver » 21 okt 2008, 21:50

jimmeke schreef:
Enfin,
Ik blijf erbij,als de mensen er vriendelijk doen tegen mij en men medezoekers heb ik geen problemen.
jim
Kun je nagaan Jim, en mij heb je daar nog niet eens ontmoet ;)

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 21 okt 2008, 21:53

Ha Martijn,

Eerlijk gezegd kan het nog wel interessant worden , maar laetn we het vredig houden :).
Ik vind ook wel dat je mensen moet laten weten wat ze wel en niet mogen op een vindplaats. Je kan veel zelf afleiden : geen vuilnis laten slingeren , toch wat aangepast materiaal , niet in het drijfzand gaan stappen , enz...
Maar de vraag is : Wie gaat dit doen ?
Ik denk niet dat de firma zich hiermee gaat bezighouden , wat ( denk ik) heel normaal is. Toch moeten de regels tochwat bekend zijn. Maar wie zou deze regels dan maken ?
Wij kunnen niet zomaar de regeltjes samenstellen voor alle zoekers in Hoevenen en bovendien hebben wij het recht daar niet toe. Eigenlijk zou de firma regels moeten maken , voorlopig moeten wij gewoon de instructies opvolgen van de werknemers daar , waar we wel en niet mogen zoeken. Maar heeft de firma eigenlijk " zoekregels" opgesteld ? Je weet wel dat je niet de plastiek mag kapotmaken enzovoort maar andere concrete regels ?
Nu als deze regels er zijn , hoe verspreiden we die dan het best ?
Je kan met een behoorlijke groep samenleggen voor een plakaat laten te maken of iets dergelijks maar dit zijn geen simpele plannen. Of het bedrijf zou een werknemer (of verzamelaar) moeten aanstellen die alles wat in de gaten houdt ( terwijl hij eventueel zoekt ;)).
Dit zijn ook maar ideeen hé ...
Maar op deze manier worden de regels alleszins wat duidelijker.

Groetjes,

Gunnther

sharkteethrene

Bericht door sharkteethrene » 21 okt 2008, 21:54

Mischien dat er nu een vast topic kan komen met: Huidige situatie Hoevenen.

Groeten,
Rene.

[Bewerkt door sharkteethrene op 21-10-2008 om 20:55 NL]

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 21 okt 2008, 22:02

De situatie in Hoevenen is toch minder variabel als die in Mill ? En bovendien wat zou het oplossen ? Als je wilt gaan zoeken , ga je gewoon kijken hoe het er bij ligt , voor sommigen misschien niet simpel ( ik moet ook 1.30 uur rijden) maar dan vraag je het gewoon via mail. Je kan ook gewoon bellen naar een werknemer van het bedrijf , ik werd maanden geleden eens weggestuurd en toen gaven ze me gewoon hun telefoonnummer en moest je gewoon naar de situatie vragen...
Ik bedoel , zou z'on topic iets oplossen ?
We kunnen beter een topic maken " Wat je wel en niet mag op bepaalde vindplaatsen" of "Wat zijn de regels op een bepaalde vindplaats ?"

Groetjes,

Gunther

Jim
Antw: Antw: Antw: Benedeni met sidecups ?

Bericht door Jim » 21 okt 2008, 22:05

Supergraver schreef:
jimmeke schreef:
Enfin,
jim
Kun je nagaan Jim, en mij heb je daar nog niet eens ontmoet ;)
En dat vind ik zeer spijtig!
volgende keer beter?
grtjs

Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!

Supergraver

Bericht door Supergraver » 21 okt 2008, 22:10

@Gunther,

Nee, das niet helemaal wat ik bedoel. Niemand gaat zomaar regels verzinnen. Algemeen gezond verstand regels zijn wel bij iedereen bekend, hoewel er altijd mensen zijn die daar sch**t aanhebben. Wat bijv een paar puntjes zijn; blijf uit de buurt van de voertuigen, werkers etc, geen gaten graven op de wegen die door deze lui gebruikt worden etc etc. Houd je het liefst op aan de rechterzijde :( ;)
Gewoon 'common sense'.

@Rene, hahaha ja net zoals de 'Huidige Situatie Mill' :D

Jongens ik heb ook niet alle antwoorden, maar ik ben gewoon van mening dat er meer duidelijkheid moet komen met betrekking tot dit onderwerp.

Mvg

Martijn

Gesloten