Oude vindplaats Antwerpen - LO

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
leclused
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Oude vindplaats Antwerpen - LO

Bericht door leclused » 23 okt 2008, 17:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnet enkele nieuwe plekken op linkeroever gaan bekijken maar was niet veel soeps. Uiteindelijk ben ik op een gekende vindplaats terechtgekomen van enkele jaren geleden. En al snel deed ik daar de eerste vondsten. Alle vondsten zijn op het zicht gedaan (op minder dan 1 uur). Dus ik ga toch nog eens terugkomen met de zeef. Wie weet, als het morgen nog zo'n mooi weer is dan al :-) Ook lagen er heel wat pleistocene botfragmenten.

Jammer dat om 14:45 het alarmpje van mij GSM afging om mij er attent op te maken dat ik de kinderen van school moest gaan halen.

Als er iemand een determinatie van de twee tanden kent dan hoor ik het graag (vooral de eerste, tweede hou ik op hastalis). De vissewervel zal wat moeilijker zijn.

Wat me wel direct opviel was het verschil in kleuren dat ik aantrof op deze vindplaats.

De vindplaats ligt naast een omheining en is eigenlijk veel groter dan het stukje waar je zo op kan. Mocht je toestemming kunnen krijgen om op het stuk achter de omheining te mogen zoeken dan denk ik dat er heel wat te vinden valt.

Dagobert

Dagobert L'Ecluse

notorynchus
Antw: Oude vindplaats Antwerpen - LO

Bericht door notorynchus » 23 okt 2008, 21:08

De vissenwervel lijkt me eerder een haaienwervel , waarschijnlijk van een grote
lamnoid.De haaientanden lijken me allemaal hastalis , behalve die linksonder, dat waarschijnlijk een oxhyrinchus is. Die 'pelikaansvoetjes' zijn ook wel leuk :)

Frederik

leclused
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times
Antw: Oude vindplaats Antwerpen - LO

Bericht door leclused » 24 okt 2008, 17:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag eventjes teruggeweest om wat te zeven (tot ik werd weggestuurd). Vooral hastalissen echter bijna allemaal beschadigd.

De beste vondsten zie je op de foto's.

Groeten

Dagobert

Voor de insiders, de vindplaats is tussen D - dok en PSA (de mini canyon)

Dagobert L'Ecluse

Gesloten