Apart mini tandje uit Hoevenen
Apart mini tandje uit Hoevenen

Dit tandje vond ik vandaag in residu uit Hoevenen. Er zit ook een soort haakje op (niet kapot! alleen het uiterste puntje is eraf).
Heeft iemand een idee welke naam ik hierbij kan zetten?
groet,
[Bewerkt door Josine op 30-10-2008 om 14:37 NL]
Josine
Antw: Apart mini tandje uit Hoevenen
dit is geen tandje maar een roggestekel.
Raja sp., ik heb er ook zo eentje gevonden in mijn residu uit hoevenen, leuke vondst!
Straks zal ik er eens een foto van trekken, maar zo'n mooie als jij zal moeilijk lukken.
[Bewerkt door ward op 30-10-2008 om 14:44 NL]
Raja sp., ik heb er ook zo eentje gevonden in mijn residu uit hoevenen, leuke vondst!

Straks zal ik er eens een foto van trekken, maar zo'n mooie als jij zal moeilijk lukken.
[Bewerkt door ward op 30-10-2008 om 14:44 NL]
Hé dat is grappig, ik ging er vanuit dat het wel een haaientandje zou zijn vanwege de wortel.
Bedankt!
groet,
Bedankt!
groet,
Josine
- notorynchus
Hallo Josine,
Dit is inderedaad een roggenstekel , maar niet van een raja, maar van een Dasyatis
Heb er zo'n 4 perfecte , ik neem straks wel een fotootje.
Frederik
Dit is inderedaad een roggenstekel , maar niet van een raja, maar van een Dasyatis

Heb er zo'n 4 perfecte , ik neem straks wel een fotootje.
Frederik

hier nog effe een foto als vergelijking
[Bewerkt door ward op 01-11-2008 om 14:10 NL]
Ziet er idd hetzelfde uit, op het kleine haakje bovenop na.
Is dat iets pathologisch?
groet,
Is dat iets pathologisch?
groet,
Josine
Antw: Antw: Apart mini tandje uit Hoevenen
Hoi N.,notorynchus schreef:
maar van een Dasyatis![]()
Op basis waarvan determineer je dit als een Dasyatis?
Groeten, Erik
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Mooi tandje Josine!!
@ Notorynchus: Erik is zeer kritisch de laatste tijd!!
Hoop dat die zelf dan ook niet al te snel meer gaat roepen of in de termen waarschijnlijk, vermoedelijk etc etc praat
Maar terecht overigens, een onderbouwing is belangrijk. Vergeet dat zelf ook nog wel eens
Groet
Hoop dat die zelf dan ook niet al te snel meer gaat roepen of in de termen waarschijnlijk, vermoedelijk etc etc praat

Maar terecht overigens, een onderbouwing is belangrijk. Vergeet dat zelf ook nog wel eens

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Antw: Apart mini tandje uit Hoevenen
Dat Erik zeer kritisch is , daar heeft hij dan ook groot gelijk in. Hoedat er hier vanaf een foto waterdichte sluitende determinaties gedaan worden is echt onvoorstelbaar.Gerrit-Jan schreef:
Groet
De termen waarschijnlijk, vermoedelijk etc etc zijn dan ook voorbehouden aan diegenen die ofwel hun eigen beperkingen weten , of de voetangels, schietgeweren en wolfsijzers tot een gefundeerde determinatie kennen.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
plikona schreef:
De termen waarschijnlijk, vermoedelijk etc etc zijn dan ook voorbehouden aan diegenen die ofwel hun eigen beperkingen weten, of de voetangels, schietgeweren en wolfsijzers tot een gefundeerde determinatie kennen.
Haha, toch wel weer typisch dat jij hier op reageert.
Vind het trouwens onzin dat een zulk recht voorbehouden zou zijn voor mensen die er verstand van (menen te) hebben. Aangezien men dat vanaf het forum moeilijk kan beoordelen lijkt het mij alleen maar logisch en fair dat ieder moeite doet om zijn determinatie te onderbouwen, of hij er nu verstand van heeft of niet.
Excuses Josine!
Back on topic
(Ps: @Louis: hoezo schaduwlezer

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 30-10-2008 om 20:52 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)