Benedeni met sidecups ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Benedeni met sidecups ?

Bericht door Frederik » 22 okt 2008, 17:34

plikona schreef:
Hiermede werd het voor mij duidelijk dat alle betogen die hier te berde werden gebracht nul en van generlei waarde zijn. Ze worden toch massaal aan de laars gelapt en na ons mag gerust de zondvloed komen.
Dit, in combinatie met hebberigheid, de gedrevenheid een collectie te hebben die groter en beter is dan die van de rest, en angst om een vindlocatie te moeten delen of verliezen, en daarvoor over lijken willen gaan, ligt inderdaad in grote mate aan de basis van het probleem dat hier tot in den treure de kop opsteekt.

De principes die ik persoonlijk hanteer wat betreft het delen van vindplaatsen leunen net daarom sterk aan bij deze van Martijn.

[Bewerkt door Frederik op 22-10-2008 om 16:35 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

insideman
Antw: Benedeni met sidecups ?

Bericht door insideman » 31 okt 2008, 10:23

Beste gravers,

Na een onaangenaam incident op de site van Hoevenen ben ik eens gaan googlen om de gravers-community te vinden, jullie dus. Het zit namelijk zo: ikzelf werk op de site en er zijn enkele zaken die volgens ons niet door de beugel kunnen.
Allereerst wil ik zeggen dat de verantwoordelijkheid over de site niet bij de eigenaar van het terrein ligt, ook niet deels zoals op dit forum aangegeven, maar volledig bij ons, de aannemer. Dit blijft zo zolang de werken doorgaan.
De toegang tot de site is officieel NIET TOEGESTAAN. Hier kan geen discussie over bestaan, het is een bouwwerf en de toegang tot een bouwwerf is altijd en overal bij wet verboden voor onbevoegden. De gravers worden wel gedoogd maar in geval van incidenten worden derden als indringers beschouwd zoals gangbaar is op alle bouwwerven.
Op zich hebben we er niks op tegen dat er gegraven en gezeefd wordt maar sommigen moeten wel eens hun gezond verstand gaan gebruiken. Bijvoorbeeld:
-Dijken en taluds afgraven/ondergraven is niet alleen erg gevaarlijk (stabiliteit) maar het zorgt ook voor een meerkost voor ons. De dijken moeten namelijk hersteld en herprofileerd worden omdat ze binnenkort weer hun functie moeten vervullen wanneer de opspuitwerken hervat worden. Wat we soms aantreffen in het weekend! 4 mensen die op een georganiseerde wijze onze dijken uitgraven!
-Het terrein herschapen tot een maanlandschap waar zelfs onze 4x4 niet door kan is onaanvaardbaar! Het terrein, ook wat hier 'de rechterzijde' genoemd wordt, moet berijdbaar blijven voor ons. De werken lijken dan misschien afgelopen op dit deel maar dat is slechts tijdelijk. Bovendien zijn er daar momenteel geen bouwmachines aanwezig en kost het ons dus een pak geld om het terrein daar weer berijdbaar te maken. Ik denk dat de meesten hier wel weten over welke zone het gaat. Houd er dus rekening mee dat er steeds een strook vlak blijft zodat alle uithoeken bereikbaar blijven.
-Uiteraard is plastiek doorboren gewoonweg vandalisme.
-De 'linkerzijde' is momenteel erg gevaarlijk wat drijfzand betreft en tijdens de week zijn er grote bouwmachines aanwezig die doorgaans een erg slecht zichtsveld hebben. Het kan voorvallen dat er in het weekend een kleine ploeg of een enkele machine doorwerkt. Bouwmachines verwonden nooit, ze doden steeds. Recentelijk weer trouwens, gelukkig niet op onze werf.

Ik wil natuurlijk niet veralgemenen. Velen zijn verantwoordelijk genoeg om met deze zaken rekening te houden. We hebben trouwens regelmatig contact met gravers en dan wordt er gewoon wat gebabbeld over de situatie.

Vrijdag, zaterdag, zondag en maandag wordt er niet gewerkt. Graven dus!

Groeten,

Insideman

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 31 okt 2008, 10:37

Dag "Insideman",

bedankt voor toelichting en uitleg.

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Supergraver

Bericht door Supergraver » 31 okt 2008, 10:43

Kijk eens aan, vragen? Nee dacht het ook niet. Luid en duidelijk.
Idd gewoon 'common sense' !

Bedankt insideman

gr

Martijn

Gesloten