ankylosaurus tandje uit t rooth????

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plikona
Been thanked: 1 time
Antw: ankylosaurus tandje uit t rooth????

Bericht door Plikona » 31 okt 2008, 17:47

Na de chat van onze chatter nu een meer logische onderbouwing.
Er zijn zeker reeds meerdere van dergelijke tandjes gevonden met een duidelijke serratie erop. Meestal ontbreekt het email wat er zou kunnen op wijzen dat het diertje opgegeten is geweest. Het ontbreken van de email wijst vermoedelijk tot zeer vermoedelijk op een beenvis. Ze zijn ook conisch hol , wat het raadsel nog groter maakt. Tot op heden is het ons niet echt gelukt er een bepaalde diergroep, laat staan een soort erop te plakken. Het is nu afwachten tot er meer gearticuleerde resten van dit dier gevonden worden voordat de verbeelding weer op hol slaat.
Trouwens , Mosasaurus heeft ook serraties , maar je moet wel weten waar je ze moet zoeken.

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times
Antw: Antw: ankylosaurus tandje uit t rooth????

Bericht door masteroffossiles » 31 okt 2008, 19:48

plikona schreef:
Er zijn zeker reeds meerdere van dergelijke tandjes gevonden met een duidelijke serratie erop. Meestal ontbreekt het email wat er zou kunnen op wijzen dat het diertje opgegeten is geweest. Het ontbreken van de email wijst vermoedelijk tot zeer vermoedelijk op een beenvis. Ze zijn ook conisch hol , wat het raadsel nog groter maakt.

bestaan er van die resten toevallig ook foto's? zou ze graag eens willen bekijken.

Trouwens , Mosasaurus heeft ook serraties , maar je moet wel weten waar je ze moet zoeken.
waar zitten die dan? ik zou er graag meer over weten. (ja ik ben nogal nieuws gierig)
gr
sander

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 31 okt 2008, 19:48

masteroffossiles schreef:
ik zal iedereen teleur meoten stellen nu,
het is namelijk niet gelukt om de camera scherp te stellen op het mogelijke tandje.
misschien dat er iemand hier in de buurt is die wel een goed fototoestel heeft of expert is dat ie het meteen kan zien.
maar ik denk dat het "avontuur" hier eindigd.
gr
sander
- heb je eens gekeken naar www.fossiel.net/fotografie ? daar staan misschien wat nuttige tips
- waar woon je misschien?
- heb je thuis een scanner?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

masteroffossiles

Bericht door masteroffossiles » 31 okt 2008, 22:51

hey frederik,
-de link bestaat niet,
-ik woon in den hoorn, bij delft, zuidholland, nederland, dat is dus niet echt bij u in de buurt.
-en ik heb geen scanner hier.
misschien dat foto's van de eerder gevonden tandjes er heel erg op lijken, maar dan moeten die wel bestaan.:P
gr
sander

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 01 nov 2008, 01:11

-de link bestaat niet,
Juiste link: http://www.fossiel.net/informatie/fotografie.php

Plikona
Been thanked: 1 time

Bericht door Plikona » 01 nov 2008, 11:36

hey frederik,
-de link bestaat niet,
-ik woon in den hoorn, bij delft, zuidholland, nederland, dat is dus niet echt bij u in de buurt.
-en ik heb geen scanner hier.
misschien dat foto's van de eerder gevonden tandjes er heel erg op lijken, maar dan moeten die wel bestaan.:P
gr
sander
De tandjes zijn niet van mij, dus ik heb geen zeggenschap over foto's plaatsen. Plus , ze hebben serraties maar lijken niet op ankylosaurus tandjes. Dus ik ben zeer benieuwd naar jouw tandje. Voor zover ik begrepen hebt zijn er nog geen ankylosaurus tandjes bij ons gevonden. Zo ....

masteroffossiles

Bericht door masteroffossiles » 01 nov 2008, 13:35

Afbeelding

Afbeelding

dit ankylosaurus tandje is de oorzaak dat ik denk dat het ankylosaurus achtig is.
het echte tandje waar geen foto van te maken is ziet er ongeveer uit als het stukje tussen de rode begrenzing in. het tandje van mij zelf is ongeveer maar 2 a 3 mm hoog.
hopelijk lijken die tandjes van die been vis achtige er op, dan is dit raadsel ook weer afgelopen:P
gr
sander
p.s. het lukt ons echt niet om foto's te maken, we hebben geen microscoop of microlens hier dus er zal iemand uit de buurt maar naar moeten kijken (als die er zijn)

Gesloten