Klein tandje uit Hoevenen
Klein tandje uit Hoevenen
Ik heb geen idee wat voor soort dit is. Heb er een tijd naar zitten kijken. Even dacht ik aan Sphyrna sp., maar heb eigenlijk geen idee. Wie helpt?
Arjen
Antw: Klein tandje uit Hoevenen
zou het geen Carcharinusje zijn?
Want ik zie een lichte karteling onderaan op de kroon.
[Bewerkt door ward op 02-11-2008 om 14:04 NL]
Want ik zie een lichte karteling onderaan op de kroon.
[Bewerkt door ward op 02-11-2008 om 14:04 NL]
Hoi Ward,
Dat was ook mijn eerste gedachte maar onder een vergrootglas is er totaal geen karteling te zien.
Arjen
Dat was ook mijn eerste gedachte maar onder een vergrootglas is er totaal geen karteling te zien.
Arjen
hoi arjen volgens mij gaat het hier om een physogaleus secundus ik heb er ook zo een paar zonder die fijne karteling grtn arien
- notorynchus
Antw: Antw: Klein tandje uit Hoevenen
Heey,lanselot schreef:
Hoi Ward,
Arjen
De bovenkaakstandjes van Carcharinus hebben geen karteltjes.
Volgens mij dus ook een Carcharinus.
Groetjes,
Gunther
Bedankt voor de reacties. Ik mis alleen nog de onderbouwingen. Dat hadden we toch een beetje afesproken 
@ Gunther. Volgens mij hebben de bovenkaakse Carcharhinus tandjes juist wel kartels. Daarbij komt dat de onderkaakse tandjes vaak een recht opstaande kroon hebben. Zie ook Elasmo.
Arjen

@ Gunther. Volgens mij hebben de bovenkaakse Carcharhinus tandjes juist wel kartels. Daarbij komt dat de onderkaakse tandjes vaak een recht opstaande kroon hebben. Zie ook Elasmo.
Arjen
Antw: Antw: Klein tandje uit Hoevenen
lanselot schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik mis alleen nog de onderbouwingen. Dat hadden we toch een beetje afesproken
Arjen
Oeps sorry , blijkbaar is het het omgekeerd..
Ik wist dat 1 van de 2 geen kartels hadden maar ik heb me vergist , sorry.
Groetjes,
Gunther
Hoi Gunther,
Kijk nou eens naar dit tandje, dat is toch geen onderkaakse Carcharhinus?
Ik heb nog steeds geen idee wat het is, maar ik sta open voor discussie.
Arjen
Kijk nou eens naar dit tandje, dat is toch geen onderkaakse Carcharhinus?
Ik heb nog steeds geen idee wat het is, maar ik sta open voor discussie.
Arjen
waarom denken jullie dat het een Carcharhinus is dan ik zie hier duidelijk dat de kroon aan de ene kant schuin weg loopt en aan de andere recht bij mijn Carcharhinus kan ik dit niet terug vinden daar zijn bijde zijdes het zelfde en lopen recht weg maar ik ben benieuwd wat anderen hier van zeggen grtn arien