Megalodon uit Marokko

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
erik m
Been thanked: 1 time
Antw: Megalodon uit Marokko

Bericht door erik m » 02 nov 2008, 23:54

De eerste indruk van mij was ook van dat bestaat niet op het moment dat ik de eerste tanden te koop zag liggen.
Maar toen er ook nog andere web site's hier mee kwamen ben ik wat verder gaan kijken.
En heb ik de gok genomen om er een te kopen en op het net te zetten en ik was ook niet verast van de eerste berichten van het zal wel.
Maar onze verzamel wereld is nu zo groot dat het vroeg of laat toch naar buiten komt als er nieuwe vindplaatsen te voorschijn komen waar dan tanden uit komen die niemand zou verwachten want we zijn het niet anders gewend dat er alleen het standaard spul uit komt.
En het is ook vaak zo dat er veel knutsel werk uit marokko komt maar zo lang het verkoopt en de mensen er tevreden mee zijn loopt dit gewoon door.
En begrijp me niet verkeerd er zijn op de hele wereld fossielen te koop die niet of gedeeltelijk echt zijn.
Ik heb ook al eens iets gekocht van dat is een mooi fossiel dat later blijkt vals te zijn.Die kwam niet uit marokko.
Maar daar voor hebben wij hier een prachtig forum om van elkaar te leren.

Groetjes Erik.

E.J.

sharkteethrene
Antw: Antw: Megalodon uit Marokko

Bericht door sharkteethrene » 03 nov 2008, 00:55

tandenzoeker schreef:
Ik meen ergens vlugvlug inderdaad iets gelezen te hebben over nieuwe vondsten uit het Mioceen van de regio Rabat? Misschien komtdeze knaap ook van daar? Voorts zijn er redelijk wat oudere lokaties in het uiterste noorden van Marokko ...
Dit betreft zeker een nieuwe locatie.
Ik heb tanden voorbij zien komen van verschillende species die op eerdere locaties niet voorkwamen.

Groetjes,

Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Gesloten