Het grote Antwerpen vondsten topic...
Antw: Het grote Antwerpen vondsten topic...
Hey Arjen,
nice teeth!
But first pic, right tooth; isn´t that a carcharoides without sidecusps?
And third pic, middle: really a Alopias, or a Lamnid?
Btw, I really like those Alopiids too. Interesting sharks, and interesting teeth!
Best regards
Stephan
[Bewerkt door Steph op 05-11-2008 om 18:47 NL]
nice teeth!
But first pic, right tooth; isn´t that a carcharoides without sidecusps?
And third pic, middle: really a Alopias, or a Lamnid?
Btw, I really like those Alopiids too. Interesting sharks, and interesting teeth!
Best regards
Stephan
[Bewerkt door Steph op 05-11-2008 om 18:47 NL]
www.sharktoothfan.de.tl

hier nog een leuke Hexanchus die gister binnenkwam met de post.

Nogmaal bedankt voor de leuke ruil Jan!
Hi Steph,
First pic, right tooth is Alopias, but I understand why you think it's an carcharoides. Will try to make better pics with daylight tomorrow.
3rd pic, middle tooth could indeed be a Lamnid. I had doubts about this tooth as well. Thanks for your reply.
Arjen
First pic, right tooth is Alopias, but I understand why you think it's an carcharoides. Will try to make better pics with daylight tomorrow.
3rd pic, middle tooth could indeed be a Lamnid. I had doubts about this tooth as well. Thanks for your reply.
Arjen
Isurolamna vandenbroecki?
Waarschijnlijk niet, maar soms is de wens de vader van de gedachte....
Afgelopen maandag nog eens gaan zoeken,tot mijn verbazing was ik er heel de morgend helemaal alleen!Enkel in de namiddag enkele pasanten,er was er zelfs een bij die niet voor fossielen kwam maar naar truien zocht.Vonsten aan de magere kant op deze na.
groeten,
Wally
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Antw: Het grote Antwerpen vondsten topic...
Eigenlijk had ik -voor ik Stepan's reactie las- nét dezelfde gedachte. Er zit een 'groefje' (spatie) tussen de kroon en wortel, en ik heb veel van die Odontaspididae die nét zo lijken. Ik kan m'n mening niet bepaald ondersteunen met beschrijvingen, maar ik heb al heel wat zulke tandjes door m'n handen gehad, en ook de kromming van de kroon doet me er aan denken.lanselot schreef:
Hi Steph,
Arjen
Ik trek binnen nu en enkele dagen wat foto's van zulke tandjes die ik heb, in de hoop je te kunnen overtuigen 8)Toch mooi hoor, de Alopiasjes blijven interessant, net als de haai zelf.
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Het grote Antwerpen vondsten topic...
Ja,wally schreef:
Afgelopen maandag nog eens gaan zoeken,tot mijn verbazing was ik er heel de morgend helemaal alleen!Enkel in de namiddag enkele pasanten,er was er zelfs een bij die niet voor fossielen kwam maar naar truien zocht.Vonsten aan de magere kant op deze na.
groeten,
Wally
ze hebben er drie gevonden en een jas ook!!!!
(bedankt Patrick

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Het grote Antwerpen vondsten topic...
Carcharoides is geen odontaspid, wel een lamnid, dat even terzijde;)binbinneke schreef:Eigenlijk had ik -voor ik Stepan's reactie las- nét dezelfde gedachte. Er zit een 'groefje' (spatie) tussen de kroon en wortel, en ik heb veel van die Odontaspididae die nét zo lijken. Ik kan m'n mening niet bepaald ondersteunen met beschrijvingen, maar ik heb al heel wat zulke tandjes door m'n handen gehad, en ook de kromming van de kroon doet me er aan denken.lanselot schreef:
Hi Steph,
Arjen
Ik trek binnen nu en enkele dagen wat foto's van zulke tandjes die ik heb, in de hoop je te kunnen overtuigen 8)Toch mooi hoor, de Alopiasjes blijven interessant, net als de haai zelf.
gr. robin
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com

Hoi met Johwi, ben hier nieuw.
Ja,Ja ook ik heb het virus te pakken, sinds 2007
Deze heb ik afgelopen zondag gevonden in Antwerpen gewoon op het zand.
Meestal ben ik daar in het weekend te vinden (Graven,Graven)samen met de Arendsogen.
Foto 1&2 zijn de zelfde tand
Foto 3&4 ook.
Dus er zullen nog meer foto's volgen maar dan moet ik eerst een macrolens hebben om betere foto's te maken!
Groetjes maar weer!
SeeYou!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Welkom op het forum.
mooie tandjes!!
Vriendelijke groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 07-11-2008 om 13:34 NL]
mooie tandjes!!
Vriendelijke groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 07-11-2008 om 13:34 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)