Trilo? Resteigne
Antw: Trilo? Resteigne

Hoi Karin en Hans,
Jazeker, de publicatie is onlangs verschenen dus ik kan nu wat vertellen over de nieuwe soorten uit Resteigne.
Dohmiella: Dit is een nieuwe soort "Dohmiella tenuiornata" geworden, naar 'tenuis' (=zwak) + 'ornatus' (=ornamentatie), vanwege de relatief zwak uitgedrukte tuberkels (vergeleken met andere Dohmiella soorten).
Gerastos: Dit is een nieuwe subsoort van Gerastos prox geworden, en heet "Gerastos prox lessensis" (naar het voorkomen van deze subsoort bij de rivier de Lesse). Alle Gerastos exemplaren rechts uit de groeve die ik tot nu toe gezien heb zijn van deze soort.
Dechenella: Alle exemplaren van rechts in de groeve behoren tot deze nieuwe soort: "Dechenella daumeriesi" genaamd, naar Guy Daumeries, een goede vriend van mij.
Daarnaast wordt het geslacht Rhenocynproetus door de auteurs beschouwd als een synoniem van Gerastos. De bekende Rhenocynproetus catervus staat dus vanaf heden bekend als Gerastos catervus!
Van de nieuwe diertjes uit Resteigne is een en ander aan fotomateriaal te vinden op dit forum. Alleen bijgevoegde foto van een Dechenella daumeriesi kop wou ik jullie niet onthouden. Het exemplaar is gewit voor fotografie.
Allart
Het artikel is verschenen in het bulletin van het KBIN:
Viersen, A.P. van & Prescher, H., 2008. Devonian Proetidae (Trilobita) from the Ardennes Massif (Belgium, N France) and the Eifel Hills (W Germany). In: Steurbaut, E., Jagt, J.W.M. & Jagt-Yazykova, E.A. (Eds), Annie V. Dhondt Memorial Volume. Bulletin de l'Institut royal des Sciences naturelles de Belgique, Sciences de la Terre, 78: 9-29.
Hallo Allart
Dank voor de informatie. Heb je ook een adres waar ik het artikel kan aanvragen?
Ik zie dat ik het kaartje van wat ik in 1981 aanduidde als Proetus levigatus en sinds kort als Rhenocynproetus catervus
weer moet aanpassen.
Fraaie Dechenella-kop.
vr.groet
Jan
Dank voor de informatie. Heb je ook een adres waar ik het artikel kan aanvragen?
Ik zie dat ik het kaartje van wat ik in 1981 aanduidde als Proetus levigatus en sinds kort als Rhenocynproetus catervus
weer moet aanpassen.

Fraaie Dechenella-kop.
vr.groet
Jan
De senioribus nil nisi bene
he Allart,
dat schept weer wat licht in de duisternis, chapeau! Ik zie dat ook ik weer wat namen aan mag passen
Ik vind met name de namen die in het latijn iets zeggen over de hoedanigheid van een soort erg leuk!
<:{{{{{>
dat schept weer wat licht in de duisternis, chapeau! Ik zie dat ook ik weer wat namen aan mag passen

Ik vind met name de namen die in het latijn iets zeggen over de hoedanigheid van een soort erg leuk!
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Proficiat Allart !
Nou kan ik mooi mijn zelfgevonden soorten vandaar gaan benoemen.
Mooie foto !!!
Nou kan ik mooi mijn zelfgevonden soorten vandaar gaan benoemen.
Mooie foto !!!
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Goed zo Allart!
Je artikel met bijzonder goede fotos past perfect in het annie volume (ik heb het maandag even kunnen inkijken)
doe zo voort!
Je artikel met bijzonder goede fotos past perfect in het annie volume (ik heb het maandag even kunnen inkijken)
doe zo voort!
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Bedankt allemaal!
Het artikel is gepubliceerd door het KBIN waar je eens kan informeren of het los te krijgen is, of dat je het hele volume (2008 ) [dat laatste een aantal maal bewerkt; ik had weer het bekende smiley-probleem met de '8' en de ')'
] van het bulletin moet kopen.
http://www.natuurwetenschappen.be/products/publications
Maar wellicht is het interessanter om er een beknopte nederlandse vertaling van te schrijven, misschien voor Gea of G&H? Wellicht zijn hier goede schrijvers die dat willen doen?
Allart
[Bewerkt door radiaspis op 27-11-2008 om 20:26 NL]
[Bewerkt door radiaspis op 27-11-2008 om 20:27 NL]
[Bewerkt door radiaspis op 27-11-2008 om 20:28 NL]
Het artikel is gepubliceerd door het KBIN waar je eens kan informeren of het los te krijgen is, of dat je het hele volume (2008 ) [dat laatste een aantal maal bewerkt; ik had weer het bekende smiley-probleem met de '8' en de ')'

http://www.natuurwetenschappen.be/products/publications
Maar wellicht is het interessanter om er een beknopte nederlandse vertaling van te schrijven, misschien voor Gea of G&H? Wellicht zijn hier goede schrijvers die dat willen doen?

Allart
[Bewerkt door radiaspis op 27-11-2008 om 20:27 NL]
[Bewerkt door radiaspis op 27-11-2008 om 20:28 NL]
- greenwheeldiggers
Beste Allart,
Heel hartelijk bedankt voor de informatie. We kunnen er nu een naamkaartje aanhangen.
Omdat we nog maar beginners zijn hoeven we geen naamkaartjes aan te passen
De passie voor trilo's is geboren!!!!
Groeten Karin en Hans
Heel hartelijk bedankt voor de informatie. We kunnen er nu een naamkaartje aanhangen.
Omdat we nog maar beginners zijn hoeven we geen naamkaartjes aan te passen

De passie voor trilo's is geboren!!!!
Groeten Karin en Hans