camera voor microscoop

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
ward
Contacteer:
camera voor microscoop

Bericht door ward » 05 dec 2008, 17:04

hoi,
voor kerstmis zou ik graag een microscoop willen kopen. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, oa op de laatste beurs in Antwerpen.
Als microscoop zou ik graag een novex willen, maar ik ga er ook een camera bijkopen, die ik dan met de pc kan verbinden.
Deze vond ik op euromex: http://www.euromex.nl/nl/microfotografi ... p?c=1&i=26
Kent er iemand deze camera, of werkt hij er zelf mee? graag zou ik wat tips hebben.
En weet er iemand hoeveel deze zo ongeveer kost, want ik kan de prijs niet terugvinden.
alvast bedankt voor de tips!

Marnick
Antw: camera voor microscoop

Bericht door Marnick » 05 dec 2008, 22:02

ikzelf heb ook een NOVEX microscoop ik heb hem gekocht gruitrode in de winkel holleen
heb er veel plezier aan

ward
Contacteer:

Bericht door ward » 06 dec 2008, 09:22

hoi Marnick,
Gruitrode? dat is amper 20 km van bij ons thuis. Dat is goed nieuws, anders moesten we 130 km rijden.
Ik heb je gemaild ;)

ward
Contacteer:

Bericht door ward » 06 dec 2008, 17:05

de camera die ik op het oog had was een beetje duur (420 euro)
Maar op ebay vond ik een andere in een duitse shop http://cgi.ebay.nl/Digitales-Kamera-Han ... m153.l1262
Maar 99 euro, en de beschrijving ziet er toch nog altijd goed uit ( 5 miljoen pixles, messcherpe foto's...) maar veel ken ik er niet van, is er iemand die wat meer over deze kan zeggen?

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 06 dec 2008, 21:57

Heb ook zo iets liggen "BMStCam"1,3mega
foto's heb ergens nog op een "rom"staan
Er was één groot nadeel,als ik het programma opende, opende mijn scanner en niet de kamera, ik heb toen het programma van de scanner uit mijn software gehaald.

Als ik hem nodig heb installeer ik hem,en dat is steeds minder.

Je kan ook met een gewoon digitaaltje foto's door je bino nemen, dan heb je een adabter nodig en die maken ze niet voor alle toestellen.

Theo

Pedro
Antw: Antw: camera voor microscoop

Bericht door Pedro » 07 dec 2008, 14:20

Maar 99 euro, en de beschrijving ziet er toch nog altijd goed uit ( 5 miljoen pixles, messcherpe foto's...) maar veel ken ik er niet van, is er iemand die wat meer over deze kan zeggen?
Begrijp me niet verkeerd, maar voor 99 euro kun je geen messcherpe foto's verwachten. Ook het aantal pixels zegt niets in dit geval.
Zelfs bij een goede amateur camera, praat je over heel andere bedragen.

Pedro Janssen
Venray

Gesloten