Schouderblad?????
-
Schouderblad?????
Hallo allemaal, ik wil graag een beroep doen op jullie deskundigheid.
Mijn zoon vond afgelopen zomer dit bot op het strand van Villers sur mer, Normandie.
Weet iemand wat dit kan zijn en waarvan, het heeft iets weg van een schouderblad.
alvast hartelijk dank.
groet peter
Antw: Schouderblad?????
dat is een stuk gewei volgens mij van een reuzen hert
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Er is een gewricht,is dus zeker geen gewei herten kunnen niet met hun gewei flappeeren.
zo te zien denk aan een bekken(Pelvis).Het bekken heeft drie hardere (dikkere delen),één vooruit,één achteruit en één naar binnen toe.
Schouderblad(Scapula)kon ook, maar heeft maar twee hardere kernen.
Volgens mij dus een erg gesleten(versleten) bekken. Door de slijtage zal wellicht niet meer te achterhalen zijn van wel dier dit afkomstig is
zo te zien denk aan een bekken(Pelvis).Het bekken heeft drie hardere (dikkere delen),één vooruit,één achteruit en één naar binnen toe.
Schouderblad(Scapula)kon ook, maar heeft maar twee hardere kernen.
Volgens mij dus een erg gesleten(versleten) bekken. Door de slijtage zal wellicht niet meer te achterhalen zijn van wel dier dit afkomstig is
Theo
Een met z'n gewei flapperend hert, scherpe observatie...
Ik vat m toch niet helemaal. Daar een gewei toch aan de schedel vast moet zitten met een structuur die aan een ''gewricht'' kan doen denken.
Daarbij zijn de gewrichten die ik zie niet zo ruw en bobbelig maar glad om naar behoren te kunnen functioneren, (natuurlijk).
Ik zeg hierbij niet dat het zeker om een stuk gewei gaat maar sluit het ook zeker niet uit.
Stone weet het wel, Stone?
Groeten,
Jaap
Ik vat m toch niet helemaal. Daar een gewei toch aan de schedel vast moet zitten met een structuur die aan een ''gewricht'' kan doen denken.
Daarbij zijn de gewrichten die ik zie niet zo ruw en bobbelig maar glad om naar behoren te kunnen functioneren, (natuurlijk).
Ik zeg hierbij niet dat het zeker om een stuk gewei gaat maar sluit het ook zeker niet uit.
Stone weet het wel, Stone?
Groeten,
Jaap
Swampthing
- Jan Losser
Ik ben het met Theo eens, dat het waarschijnlijk een schouderblad is alleen met goed vergelijkingmateriaal(musea)
kun jij het evt oplossen
kun jij het evt oplossen
Zonder verleden geen toekomst
Het doet mij eerder denken aan een bekken dan aan een schouderblad. Het gewricht is dan van de femur (dijbeen). Als het een schouderblad is dan hebben de 3 "uitsteksels" verbonden gezeten. Ik vindt het niet erg duidelijk te zien op de foto of dit zo is geweest of niet.
Gr. Stan
Gr. Stan
-
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
een bekken, heeft toch meer een komvorm bij het gewricht.
verder zit er in een van de lange uitsteeksels over de lengte een holling en die lijkt zo te horen.
groet peter
een bekken, heeft toch meer een komvorm bij het gewricht.
verder zit er in een van de lange uitsteeksels over de lengte een holling en die lijkt zo te horen.
groet peter

Blijft lastig zoiets. Misschien toch pelvis?
Daar zie ik in ieder geval meer in dan scapula.
Swampthing

Hou het dan toch maar op een schouderblad van een walvis of beter dolfijn achtige.
Zie ook het fotoke
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
-
Stone, qua model past hij hier precies in.
tof zeg, leuk dat ik nu weet wat het is.
ik weet niet hoe oud het is, maar wel leuk om te hebben.
peter
tof zeg, leuk dat ik nu weet wat het is.
ik weet niet hoe oud het is, maar wel leuk om te hebben.
peter