Vis - plaats and ouderdom (dus alles eigenlijk:D) onbekend
- Carboon
- Has thanked: 437 times
- Been thanked: 526 times
Vis - plaats and ouderdom (dus alles eigenlijk:D) onbekend
Hoi,
Een keertje wat anders dan planten

Deze vis heb ik van m'n tante. Ze had hem ooit een keer gekregen, maar wist niets van de vindplaats of de ouderdom. Is er iemand die op basis van de foto's me wat meer kan vertellen over deze vis? (Is ie echt?) Alvast bedankt!
Groet,
Tim
Op zoek naar groen in het zwart.
Antw: Vis - plaats and ouderdom (dus alles eigenlijk:D) onbekend
Als ie echt is, is het al vast een prachtexenplaar !
MVG,
juul
MVG,
juul
Nice.
Doet me denken aan de typische Braziliaanse visfossielen. Wachten op kenners dus...
Z.
Doet me denken aan de typische Braziliaanse visfossielen. Wachten op kenners dus...
Z.
The earth has music for those who listen.
- Galeocerdo
Ik sluit me bij Ziepe aan. Braziliaans vis, Krijt, Santana Formation.
Daar is genoeg info over te vinden op het web. Mooi stuk
Daar is genoeg info over te vinden op het web. Mooi stuk

Gr. Taco
- Carcharias
- Contacteer:
Naam weet ik niet. Ik sluit me wel aan bij de rest van vindplaats. Maar die staart bevalt me niet helemaal. Volgens mij is hier geknutseld!
Gr. Robbin
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
- Carboon
Bedankt allemaal! Jullie hebben m'n (zeer vage) vermoeden dat dit zo'n Braziliaans fossiel is bevestigd - leuk, dat kan ik m'n tante nu met enige zekerheid melden.
@ Ziepe: Ja, ik hoop nog steeds dat iemand me aan een Genus naam kan helpen. Heb je m'n email van zaterdag trouwens ontvangen? Ik kreeg al een foutmelding op een mailtje dat ik donderdag had verstuurd, vandaar dat ik het vraag (zo niet stuur ik het nogmaals, maar dan zonder foto-attachements).
@ Galeocerdo: Bedankt voor de info. Hiermee kan ik zeker uit de voeten op het internet!
@ Carcharias: Klopt helemaal, er is zeker geknutseld aan die staart. Het stuk is volledig gebroken geweest en dus nu verlijmd, dat is vooral op de achterkant goed te zien. Of dat er dan ook sprake is van een composiet fossiel, echte nep of een andere vorm van gekonkel weet ik niet.
Groet,
Tim
@ Ziepe: Ja, ik hoop nog steeds dat iemand me aan een Genus naam kan helpen. Heb je m'n email van zaterdag trouwens ontvangen? Ik kreeg al een foutmelding op een mailtje dat ik donderdag had verstuurd, vandaar dat ik het vraag (zo niet stuur ik het nogmaals, maar dan zonder foto-attachements).
@ Galeocerdo: Bedankt voor de info. Hiermee kan ik zeker uit de voeten op het internet!
@ Carcharias: Klopt helemaal, er is zeker geknutseld aan die staart. Het stuk is volledig gebroken geweest en dus nu verlijmd, dat is vooral op de achterkant goed te zien. Of dat er dan ook sprake is van een composiet fossiel, echte nep of een andere vorm van gekonkel weet ik niet.
Groet,
Tim
Vinctifer comptoni!
Lijkt mij inderdaad geknutseld, alhoewel grote delen toch wel "echt" zijn.
Waarschijnlijk van 2 of 3 stukken een vis gebakken.
Lijkt mij inderdaad geknutseld, alhoewel grote delen toch wel "echt" zijn.
Waarschijnlijk van 2 of 3 stukken een vis gebakken.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Is inderdaad een braziliaanse vis.Afkomstig uit de santana formaties van het araripe plateau.Het is een Rhacolepus buccalis(Agazziz)Ik zou niet direct zeggen dat hij vals is,wel geplakt zoals de meeste ale ze een redelijke afmeting hebben.
Theo
- Carboon
Beide bedankt voor de info!
Zelf weet ik zo goed als niets van vissen (op wat ik hier op het forum voorbij zie komen na), maar na wat zoeken op het internet en de digitale bestanden van de uni denk ik dat Harold het bij het rechte eind heeft met Vinctifer sp..
En eerlijk is eerlijk. Als er aan geknutseld is hebben ze wat mij betreft mooi werk geleverd
Zelf weet ik zo goed als niets van vissen (op wat ik hier op het forum voorbij zie komen na), maar na wat zoeken op het internet en de digitale bestanden van de uni denk ik dat Harold het bij het rechte eind heeft met Vinctifer sp..
En eerlijk is eerlijk. Als er aan geknutseld is hebben ze wat mij betreft mooi werk geleverd

Mea culpa,zou kunnen heb niet goed gekeken.Indien de schubben lang en rechthoekig zijn is het vinctifer.Bucalis heeft kleine ronde schubben.
Theo