Katwijk: Barnsteen van 3cm!
Antw: Katwijk: Barnsteen van 3cm!
hoi bram,
Het stukje is inderdaad zeer licht, maar de rest van de proeven heb ik nog niet geprobeert. Maar als je barnsteen in vuur houd is er dan geen kans op beschadiging ?
MVG,
juul
Het stukje is inderdaad zeer licht, maar de rest van de proeven heb ik nog niet geprobeert. Maar als je barnsteen in vuur houd is er dan geen kans op beschadiging ?
MVG,
juul
Juul,
Als je het voorzichtig doet, en echt alleen een klein hoekje van de barnsteen in het uiterste puntje van de vlam houdt, dan valt het volgens mij erg mee. Bij mijn stukje zie je er niks van. Let wel op dat je de barnsteen niet echt in brand zet, want het is brandbaar! Ik weet echter niet of de beschadigingen nog per stukje kunnen verschillen...
Dat het stukje erg licht is is alvast een goed teken!
Groeten,
Bram.
Als je het voorzichtig doet, en echt alleen een klein hoekje van de barnsteen in het uiterste puntje van de vlam houdt, dan valt het volgens mij erg mee. Bij mijn stukje zie je er niks van. Let wel op dat je de barnsteen niet echt in brand zet, want het is brandbaar! Ik weet echter niet of de beschadigingen nog per stukje kunnen verschillen...
Dat het stukje erg licht is is alvast een goed teken!
Groeten,
Bram.
- Galeocerdo

Niet proberen aan te steken. Het is licht, voelt plasticachtig als je het zachtjes tegen je tanden tikt, dan kan je er van uit gaan dat het barnsteen is.
Bijgaand een foto van een drietal stukken uit de Eemsmonding (provincie Groningen)
[Bewerkt door Galeocerdo op 28-12-2008 om 17:42 NL]
Gr. Taco
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Hier http://www.fossiel.net/determinatie/det ... iezoek.php staan nog twee leuke stukjes van mijzelf. Een rode en een gele afkomstig uit de regio Twente.
Robert Mensink
Mooi stukje barnsteen.
Ik heb onlangs een lezing van Harry Huisman bijgewoond in Emmen. Hij heeft een mooie CD over dit onderwerp samengesteld. Een aanrader.
Verder meen ik me van de lezing te herinneren dat met bij kunsthars vaak een witachtige waas aanwezig was.
groet
Jeroen
Ik heb onlangs een lezing van Harry Huisman bijgewoond in Emmen. Hij heeft een mooie CD over dit onderwerp samengesteld. Een aanrader.
Verder meen ik me van de lezing te herinneren dat met bij kunsthars vaak een witachtige waas aanwezig was.
groet
Jeroen
Jeroen,
Inderdaad, die CD is een aanrader, ik heb hem zelf namelijk al! Ik heb hem eens gekocht op een Themadag van de NGV, en hij bevat veel leuke informatie en mooie afbeeldingen.
Bedankt voor de leuke reacties.
Groeten,
Bram.
Inderdaad, die CD is een aanrader, ik heb hem zelf namelijk al! Ik heb hem eens gekocht op een Themadag van de NGV, en hij bevat veel leuke informatie en mooie afbeeldingen.
Bedankt voor de leuke reacties.
Groeten,
Bram.