Schelp uit 't Rooth
Schelp uit 't Rooth
Hallo
Ik had nog een brok bryozoenkalk liggen van een jaar geleden (bewaard voor donkere dagen).
Gisteren peuterde ik deze schelp tevoorschijn maar geen idee wat ik heb.
Hij is 2,5 cm. in doorsnee en 1,5 cm. hoog.
Door z,n model van puntmuts lijkt het mij eerder een éénkleppige als iets anders?
Durf hem niet verder tevoorschijn te halen, want hij is nogal broos aan de buitenkant te zien en er zitten enkele scheuren in.
Iemand enig idee
Groeten Rob
I love nature from the past, present and future.
Antw: Schelp uit 't Rooth
volgens mij is het een brachiopode ik weet alleen niet welke soort het precies is
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Het is inderdaad een Brachiopode, een Crania.
Volgens dat ik het zo zie:
Ancistocrania bredai (Bosquet,1854).
Het is wel een tweekleppige brachiopode, maar tot hiertoe kent men enkel de dorsale klep of kent men nog geen ventrale klep die aan deze dorsale klep te linken is.
Volgens dat ik het zo zie:
Ancistocrania bredai (Bosquet,1854).
Het is wel een tweekleppige brachiopode, maar tot hiertoe kent men enkel de dorsale klep of kent men nog geen ventrale klep die aan deze dorsale klep te linken is.
Bedankt voor de snelle antwoorden.
Kan iemand mij misschien wat literatuur noemen over fossielen uit het krijt van limburg, want ik heb nog wel meer vraagtekens liggen.
Het enige dat ik heb zijn deel 1/2/3 van "fossielen uit de formatie van maastricht", een uitgave van de NGV uit 1988 met slechte zwart/wit foto's.
Kan iemand mij misschien wat literatuur noemen over fossielen uit het krijt van limburg, want ik heb nog wel meer vraagtekens liggen.
Het enige dat ik heb zijn deel 1/2/3 van "fossielen uit de formatie van maastricht", een uitgave van de NGV uit 1988 met slechte zwart/wit foto's.
- Caveman
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 313 times
- Contacteer:
Kijk bij de ngv naar de limburg nummers van grondboor en hamer, hier kan je aardig mee vooruit naat mijn mening!
To share or not to share, that's the question!
Bedankt,ben al gaan kijken bij de NGV.
Vindt wel vreemd dat W.Felder overal op de site nog staat als kontakt om oude nrs. te verkrijgen.
Hadden ze uit respect wel al eens mogen veranderen vindt ik!
Vindt wel vreemd dat W.Felder overal op de site nog staat als kontakt om oude nrs. te verkrijgen.
Hadden ze uit respect wel al eens mogen veranderen vindt ik!