2 tandjes
2 tandjes
Hier heb ik nog 2 tandjes voor determinati
Ze zijn een beetje afgerond, maar komen ook uit hoevenen!
Ik twijfel of dit Cretalamna appendiculata Agassiz kunnen zijn!
Bedankt alvast
SeeYou!
Antw: 2 tandjes
Ik heb niet zo heel veel kennis van tandjes uit het eoceen, maar ik vind de wortel van de rechter tand totaal niet op een macrota lijken. De U-bocht in de wortel lijkt me te breed Zie ook elasmo: http://www.elasmo.com/genera/reconstruct/the_recon.html. Even Stratiolamna macrota selecteren.
Zou die rechter tand geen Otodus kunnen zijn?
Arjen
Arjen
Antw: Antw: 2 tandjes
Met het bloote oog niet te zien, mischien met een loep maar dat kan ik pas zaterdag avond zien!Henk Jan schreef:
Bij beide tanden zou ik goed kijken, of er een vage aanduiding van karteltjes is te zien!
SeeYou!
Is dat geen Jaekelotodus robustus? Dat verklaard meteen die die U-vormige insnijding.lanselot schreef:
Arjen
Leuke tandjes !
Tanden die in redelijke staat uit het Eoceen verspoelt zijn , zijn goede vondsten in Hoevenen.
Ik zie bij de linker tand inderdaad een V-Vormige insnijding en daarom is die tand volgens mij een Jaekelotodus Trigonalis.
De rechter tand heeft een bredere bourlette , en heeft deze insnijding minder.
Deze tand is volgens mij een Auriculatus.
(Zie mijn Auriculatus uit Hoevenen).
Of je sporen kan terugvinden van kartels , zou ik zeker nagaan maar deze kunnen zo sterk zijn afgesleten dat je ze zelfs onder een loep niet meer ziet...
Toch leuke tandjes !
Groetjes,
Gunther
Oh ja , Macrota kan je zowiezo al uitsluiten want deze heeft geen bourlette en de tanden van Macrota zijn anders gevormd .
Het zal dus gaan tussen Jaeko en Auri.
Groetjes !
Het zal dus gaan tussen Jaeko en Auri.
Groetjes !
ok weer wat geleerd ik wist niet dat de stratiolamia geen bourlette had bij deze bedankt gunther grtn arien
Graag gedaan !mirre2be schreef:
ok weer wat geleerd ik wist niet dat de stratiolamia geen bourlette had bij deze bedankt gunther grtn arien
Bovendien is de wortel ook wat platter , voor bij de bovenkaakstandjes.
Bij de onderkaakstandjes is de wortel wat dikker . Er zijn nog wat kenmerken hoor.
Groetjes,