carcharocles angustidens ?
carcharocles angustidens ?
Hallo iedereen -
zo\'n 15 à 20 jaar geleden haalde ik deze tand (en nog een hele hoop andere) uit de oprit van de buurman! Wat bleek, hij had die laten ophogen met zand uit Antwerpen, vandaar de haai -en roggetand-rijke bodem. Ik vermoed, zoals het onderwerp reeds weet te vermelden, dat het hier gaat om een \"carcharocles angustidens\" - maar ik heb daar sterke twijfels bij.
Weet iemand van jullie kenners of dit een correcte determinatie is ? Oh ja, de tand is een goeie 4,5 cm hoog.
alvast bedankt-
Ziepe

zo\'n 15 à 20 jaar geleden haalde ik deze tand (en nog een hele hoop andere) uit de oprit van de buurman! Wat bleek, hij had die laten ophogen met zand uit Antwerpen, vandaar de haai -en roggetand-rijke bodem. Ik vermoed, zoals het onderwerp reeds weet te vermelden, dat het hier gaat om een \"carcharocles angustidens\" - maar ik heb daar sterke twijfels bij.
Weet iemand van jullie kenners of dit een correcte determinatie is ? Oh ja, de tand is een goeie 4,5 cm hoog.
alvast bedankt-
Ziepe

The earth has music for those who listen.
Antw: carcharocles angustidens ?
Indien nodig nog een foto van de achterkant van de tand...

The earth has music for those who listen.
zou ook nog misschien een auriculatus kunnen zijn die vanuit andere lagen daar terechtgekomen is??
kweetniet hoor, ik vind hem qua vorm iets meer op een auriculatus lijken.
Groeten, Casper
kweetniet hoor, ik vind hem qua vorm iets meer op een auriculatus lijken.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Frisian-old-age
Antw: Antw: carcharocles angustidens ?
Ik denk dat Casper gelijk heeft.Is een C.auriculatus.Staat een mooi voorbeeld in het boekje:Gids voor Strandfossielen van Cadzand en Nieuwvliet-bad, uitgegeven door de Groene Poort, pagina 55.
groetjes, Age
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Een Carcharocles auriculatus uit het Midden Eoceen (Lediaan) van ofwel Balegem ofwel Oosterzele in België.
- Galeocerdo
Ik sluit mij hier volledig bij aan.somniosus schreef:
Een Carcharocles auriculatus uit het Midden Eoceen (Lediaan) van ofwel Balegem ofwel Oosterzele in België.
Je bent me een slag voor Pieter.
Gr. Taco
- Galeocerdo
Doet er niet toe, de conclusie was correct.somniosus schreef:
Volgende keer beter![]()
Maakt dus niet uit dat je me een slag voor was!
Geldt ook voor jou Age!
Gr. Taco
Mooi voorbeeld van hoe je op opgehoogde wegen, paden prachtige vondsten kunt doen! Heb er zelf ook zeer mooie ervaring mee!
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!