costabrava

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
fossieldebiel
costabrava

Bericht door fossieldebiel » 15 jan 2009, 19:25

hallo,
zouden er in costa brava enige fossielen liggen waar dat je makkelijk bij zou kunnen komen? graag een reactie terug.
groeten,
fossieldebiel

digging for it
Contacteer:
Antw: costabrava

Bericht door digging for it » 15 jan 2009, 19:33

Hey

Dat zou ik ook nog graag willen weten, ga er namelijk eind April 2 weken naar toe (Tossa del Mar net boven Lloret de mar) en tot nu toe nog niets kunnen ontdekken. Mailen mag ook.

Groeten Patrick

fossieldebiel
Antw: Antw: costabrava

Bericht door fossieldebiel » 15 jan 2009, 19:47

digging for it schreef:
Hey

Dat zou ik ook nog graag willen weten, ga er namelijk eind April 2 weken naar toe (Tossa del Mar net boven Lloret de mar) en tot nu toe nog niets kunnen ontdekken. Mailen mag ook.

Groeten Patrick

[Bewerkt door fossieldebiel op 15-01-2009 om 23:49 NL]

franky
Been thanked: 12 times

Bericht door franky » 15 jan 2009, 20:20

In de omgeving van Tremp zijn genoeg fossielen te vinden o.a mooie zeeegels en de KT-grens komt op enkele plekken aan de oppervlakte en met wat geluk kun je daar dino-materiaal vinden. Ik ben daar een paar keer geweest met rene Fraaie van de Groene Poort in de tijd dat hij nog geologische reizen organiseerde. Echt een fantastisch gebied met een prachtige natuur en veel fossielen. Let wel op want het is niet overal toegestaan om te zoeken. Op sommige plekken mag je wel oprapen wat losligt maar je mag niet hakken, op sommige plekken mag je helemaal niets en op sommige plekken kan alles. Ik weet alleen niet of die omgeving vanaf de kust binnen een dag goed te bereiken is.

groeten van de brabantse bende

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 15 jan 2009, 21:34

Hoi Ed

Probeer je een mailtje te sturen, maar krijg telkens een mail terug dat dit mail adres niet bestaat.

Groeten Patrick

fossieldebiel

Bericht door fossieldebiel » 15 jan 2009, 21:51

digging for it schreef:
Hoi Ed

Probeer je een mailtje te sturen, maar krijg telkens een mail terug dat dit mail adres niet bestaat.

Groeten Patrick
hallo patrick dit e mail adress bestat wel degelijk maar als het niet werkt bij jou dan stuur je het maar naar m'n zoons email hij stuurt eht vanaf daar naar mij toe,
groeten, ed

fossieldebiel

Bericht door fossieldebiel » 15 jan 2009, 21:51

franky schreef:
In de omgeving van Tremp zijn genoeg fossielen te vinden o.a mooie zeeegels en de KT-grens komt op enkele plekken aan de oppervlakte en met wat geluk kun je daar dino-materiaal vinden. Ik ben daar een paar keer geweest met rene Fraaie van de Groene Poort in de tijd dat hij nog geologische reizen organiseerde. Echt een fantastisch gebied met een prachtige natuur en veel fossielen. Let wel op want het is niet overal toegestaan om te zoeken. Op sommige plekken mag je wel oprapen wat losligt maar je mag niet hakken, op sommige plekken mag je helemaal niets en op sommige plekken kan alles. Ik weet alleen niet of die omgeving vanaf de kust binnen een dag goed te bereiken is.
waar licht tremp?

fossieldebiel

Bericht door fossieldebiel » 15 jan 2009, 21:54

digging for it schreef:
Hoi Ed

Groeten Patrick
patrick vanaf nu kun je ook naar mij een e-mail sturen ik was een foutje tegengekomen in het adress, ik had mijn adress gemixed met dat van mn zoon sorry voor het mis vestand groeten, ed

Carboon
Has thanked: 432 times
Been thanked: 525 times

Bericht door Carboon » 15 jan 2009, 22:15

Hoi,

Allereerst welkom op het forum. Ik zou echter geen e-mailadressen posten op de manier waarop je dat nu hebt gedaan. Spambots kunnen op deze manier je e-mailadres achterhalen en dan krijgt je binnen de kortste keren bergen met mailtjes over onderwerpen varierend van beurstips tot stimulerende middelen. Maar goed, wie ben ik.

Verder wil ik je erop wijzen dat Spanje een een tijdje geleden een wet (vergelijkbaar met die van Italië) heeft aangenomen die het natuurlijk erfgoed (zowel cultureel als natuur-historisch) beschermt door de uitvoer ervan officieel te verbieden. Tenminste, dit is een vrije vertaling van wat me in een e-mail is geschreven door "Pedra" (Catalaanse en fossiel.netter, zie Engelstalig deel van het forum) als reactie op foute informatie die ik op het forum zelf kreeg. Daarnaast zijn grote delen van het Tremp bekken (zoals al geschreven) onderdeel van een geo-park en dus beschermd. Ik zeg niet dat je niet in Spanje kunt gaan zoeken, alleen denk ik dat je van de wetten op de hoogte moet zijn alvorens te beslissen die wel of niet te overtreden.

Groet, en een fijne vakantie gewenst,

Tim

EDIT: Daarnaast ligt het Tremp bekken toch wel een behoorlijk eind rijden van de Costa Brava vandaan.

[Bewerkt door Carboon op 15-01-2009 om 22:21 NL]

Op zoek naar groen in het zwart.

fossieldebiel

Bericht door fossieldebiel » 15 jan 2009, 23:52

Carboon schreef:
Hoi,

Allereerst welkom op het forum. Ik zou echter geen e-mailadressen posten op de manier waarop je dat nu hebt gedaan. Spambots kunnen op deze manier je e-mailadres achterhalen en dan krijgt je binnen de kortste keren bergen met mailtjes over onderwerpen varierend van beurstips tot stimulerende middelen. Maar goed, wie ben ik.

Dank voor je welkom, je hebt helemaal gelijk. Ik heb het al weggehaald.

[Bewerkt door fossieldebiel op 15-01-2009 om 23:53 NL]

Gesloten