2 tandjes
Antw: 2 tandjes
Die Alopias lijkt me toch een grandis.
@Robin&Co, vanwaar die blablabla voor grandis/latidens...??
@Robin&Co, vanwaar die blablabla voor grandis/latidens...??
- notorynchus
hey Sonmiosus,
Ik snap niet waarom je het een Grandis noemt.
Ook al durf ik je niet tegenspreken omdat je zoveel ervaring hebt ,
vind ik toch dat je veel Alopias sp. onderbrengt bij "grandis".
Volgens mij is er bij grandis een knik waar de kroon buigt en ze zijn vaak groter dan het tandje van Johwi.
Ik geloof ook dat je het tandje van Jim als "grandis" hebt beschreven.
Ook heeft de grandis niet zo'n duidelijke insnijding , die licht met email bedekt is.
Jij hebt waarschijnlijk veel Alopias latidens' , die weinig verschillen met de alopias sp ( de sp. is er gewoon een grotere vorm van ).
Nu kan je jou alopias latidens' ( wat is het meervoud hiervan ??? ) vergelijken met
het tandje van Johwi , dan zal je wel zien waarom ik sp. zei.
Nogmaals : Jij hebt veeeeeel meer ervaring met tandjes dan ik , daarom snap ik niet dat je het als "sp." bestempeld.
Frederik
Ik snap niet waarom je het een Grandis noemt.
Ook al durf ik je niet tegenspreken omdat je zoveel ervaring hebt ,
vind ik toch dat je veel Alopias sp. onderbrengt bij "grandis".
Volgens mij is er bij grandis een knik waar de kroon buigt en ze zijn vaak groter dan het tandje van Johwi.
Ik geloof ook dat je het tandje van Jim als "grandis" hebt beschreven.
Ook heeft de grandis niet zo'n duidelijke insnijding , die licht met email bedekt is.
Jij hebt waarschijnlijk veel Alopias latidens' , die weinig verschillen met de alopias sp ( de sp. is er gewoon een grotere vorm van ).
Nu kan je jou alopias latidens' ( wat is het meervoud hiervan ??? ) vergelijken met
het tandje van Johwi , dan zal je wel zien waarom ik sp. zei.
Nogmaals : Jij hebt veeeeeel meer ervaring met tandjes dan ik , daarom snap ik niet dat je het als "sp." bestempeld.
Frederik

>>Volgens mij is er bij grandis een knik waar de kroon buigt en ze zijn vaak groter dan het tandje van Johwi.<<
En heeft deze soort dan geen voortanden? Of zijn die ook distaal gericht?
Ik heb niet lang geleden rond de 100 grandis tanden bij elkaar gezien en daar zaten ook rechte tussen.
>>Ik geloof ook dat je het tandje van Jim als "grandis" hebt beschreven.<<
Die van Jim is een grote latidens.
Het kan zijn dat je gelijk hebt, het is altijd beter de tand in de hand te houden. Ik vind jullie dikwijls nogal (te) snel in het ID’en op basis van foto’s.
Alopias latidens is beschreven uit het Oligoceen. Het is niet omdat deze tanden gelijkaardig zijn, dat je ze zomaar dezelfde naam mag geven. Eventueel Alopias cf. latidens, maar ik denk dat in dit geval de grootte en het tijdsverschil voldoende zijn om er een andere soort van te maken.
En heeft deze soort dan geen voortanden? Of zijn die ook distaal gericht?
Ik heb niet lang geleden rond de 100 grandis tanden bij elkaar gezien en daar zaten ook rechte tussen.
>>Ik geloof ook dat je het tandje van Jim als "grandis" hebt beschreven.<<
Die van Jim is een grote latidens.
Het kan zijn dat je gelijk hebt, het is altijd beter de tand in de hand te houden. Ik vind jullie dikwijls nogal (te) snel in het ID’en op basis van foto’s.
Alopias latidens is beschreven uit het Oligoceen. Het is niet omdat deze tanden gelijkaardig zijn, dat je ze zomaar dezelfde naam mag geven. Eventueel Alopias cf. latidens, maar ik denk dat in dit geval de grootte en het tijdsverschil voldoende zijn om er een andere soort van te maken.

Even nog een plaatje erbij ter verduidelijking...
Gaat het nou over deze of een andere tand?
Ik weet nu helemaal niet meer om welke soort het gaat
nog even een link erbij.
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=6902
jim
[Bewerkt door jimmeke op 18-01-2009 om 16:43 NL]
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!