Parijse mosasaurus komt naar Maastricht !!
- Supergraver
Antw: Parijse mosasaurus komt naar Maastricht !!
Leuke discussie!
Geschiedenis is geschiedenis. En wat gebeurt is is gebeurt.
De fransen hebben ook plenty aan kunstschatten meegenomen uit Egypte. En nog langer geleden heeft Egypte plenty aan schatten meegenomen uit Nubie en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Het belangrijkste is dat deze schedel nog steeds te bezichtigen is, of niet. Lekker belangrijk waar die schedel nu ligt. In de tijd dat de Mosa de bodem van de zee raakte was het ook nog geen Nederland.
Dit is dan misschien een belangrijk fossiel, maar wij zoeken toch ook graag fossielen buiten onze grenzen?
En dit is natuurlijk mijn bescheide mening
Martijn
Geschiedenis is geschiedenis. En wat gebeurt is is gebeurt.
De fransen hebben ook plenty aan kunstschatten meegenomen uit Egypte. En nog langer geleden heeft Egypte plenty aan schatten meegenomen uit Nubie en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Het belangrijkste is dat deze schedel nog steeds te bezichtigen is, of niet. Lekker belangrijk waar die schedel nu ligt. In de tijd dat de Mosa de bodem van de zee raakte was het ook nog geen Nederland.
Dit is dan misschien een belangrijk fossiel, maar wij zoeken toch ook graag fossielen buiten onze grenzen?
En dit is natuurlijk mijn bescheide mening

Martijn
- Galeocerdo
Antw: Antw: Parijse mosasaurus komt naar Maastricht !!
Als we nu met z'n allen Frans zouden spreken zou je niet beter wetenGerrit-Jan schreef:
Ach ja,
zie het maar als afkoopsom.
Ik heb liever dat daar een schedel ligt dan dat wij nu allen Frans hadden moeten praten
Groet

Gr. Taco
Helemaal mee eens. Als elk land zijn 'nationaal erfgoed' (of wat daar dan ook onder verstaan wordt) gaat terughalen, dan kunnen veel musea in Nederland en daarbuiten wel opdoeken. Zie ook deze link over een Ghanees hoofd in het Anatomisch Museum in Leiden http://www.mareonline.nl/artikel/0809/16/0503/ Gelijke monikken, gelijke kappen, toch?hammerhead schreef:
Waarom zouden we ons zo druk maken dat de Fransen de schedel naar Parijs hebben gehaald.
Zelf zijn we niet veel beter.
Er liggen in Nederland vele kunstschatten die uit het buitenland komen.
En hoe verzamelen wij onze fossielen?
Wij vragen toch ook niet altijd toestemming om op andersmans land te mogen zoeken?
Het belangrijkste lijkt me dat de schedel onder goede omstandigheden bewaard wordt en voor iedereen toegankelijk is.
Jan
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
Antw: Parijse mosasaurus komt naar Maastricht !! HIER IS IE DAN ...

HIER IS IE DAN ...
Onder begeleiding van soldaten van het Mestreechs Rizzjemint (in historisch Frans uniform) werd het beroemde zeefossiel vandaag in het Natuurhistorisch Museum Maastricht binnengebracht !
http://limburger.sii-stream.com/index.p ... ay&id=3465
grtn,mike
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
... te bezichtigen in de expositie ‘Darwin, Cuvier et le Grand Animal de Maestricht’, vanaf 8 maart 2009 in het Natuurhistorisch Museum Maastricht.
grtn,mike
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 308 times
- Contacteer:
Zal ik n fles rode wijn meenemen voor as zaterdag?
haha, doe maar n ber biertje!
haha, doe maar n ber biertje!
To share or not to share, that's the question!
.. ok Mart .. dat flesje wordt gekraakt ...Caveman schreef:
Zal ik n fles rode wijn meenemen voor as zaterdag?

grtn,mike
- FransFrenken
- Contacteer:

Vandaag met wat mazzel het beestje al mogen bewonderen!
groetjs
Frans
Kijk ook eens op mijn website :
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
http://people.zeelandnet.nl/sharke/