Onbekende soort Antwerpen. Erg groot en 100% gaaf
- digging for it
- Contacteer:
Antw: Onbekende soort Antwerpen. Erg groot en 100% gaaf
Hoi Arjen
Ik zou deze munitie nooit weggooien. Het slimste is om deze eigenlijk niet meer aan te raken omdat door invloed van vooral zout water de munitie en vooral slaghoedjes instabiel kunnen zijn waardoor deze spontaan af kunnen gaan. Eigenlijk is het het slimste om ze gewoom zachtjes aan de kant neer te leggen, alleen liggen ze dan vaak in de weg. Misschien is het slimmer om een centraal punt te maken waar iedereen deze munitie neerlegt zodat deze gezamelijk verwijdert en vernietigd kunnen worden. Het is dan ook gemmakkelijk voor de iets minder wijzen onder ons om ze daar dan te gaanhalen en ze mee naar huis te nemen. (lees bericht niet verzekerd). Stop deze munitie echter nooit in je zakken. Ik kan het weten ben bevoegd ruimer van explosieven.
Groeten Patrick
Ik zou deze munitie nooit weggooien. Het slimste is om deze eigenlijk niet meer aan te raken omdat door invloed van vooral zout water de munitie en vooral slaghoedjes instabiel kunnen zijn waardoor deze spontaan af kunnen gaan. Eigenlijk is het het slimste om ze gewoom zachtjes aan de kant neer te leggen, alleen liggen ze dan vaak in de weg. Misschien is het slimmer om een centraal punt te maken waar iedereen deze munitie neerlegt zodat deze gezamelijk verwijdert en vernietigd kunnen worden. Het is dan ook gemmakkelijk voor de iets minder wijzen onder ons om ze daar dan te gaanhalen en ze mee naar huis te nemen. (lees bericht niet verzekerd). Stop deze munitie echter nooit in je zakken. Ik kan het weten ben bevoegd ruimer van explosieven.
Groeten Patrick
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Tijdens mijn vakantie in CBN van afgelopen zomer heb ik ook een nest gevonden. Was eigenlijk op zoek naar zee egels. Ik heb het maar mooi laten liggen. Mss is het wel meer mensen opgevallen.
Groet
@Arjen: ik vind die laatste foto wel wat voor je avatar op msn

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 22-01-2009 om 17:01 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
@ Patrick,
Bedankt voor de aanvullingen. Er wordt heel wat afgegraven en regelmatig wordt er munitie gevonden. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Het heeft wel niets met fossielen te maken, maar de waarschuwing leek me wel een keer nuttig zo.
@ Gerrit-Jan,
Zodra er een chat functie op dit forum komt gebruik ik deze als avatar
Arjen
Bedankt voor de aanvullingen. Er wordt heel wat afgegraven en regelmatig wordt er munitie gevonden. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Het heeft wel niets met fossielen te maken, maar de waarschuwing leek me wel een keer nuttig zo.
@ Gerrit-Jan,
Zodra er een chat functie op dit forum komt gebruik ik deze als avatar

Arjen

hier nog even foto van een zelfde soort granaat als die ik in hoevenen heb gevonden ik kon mijn foto niet van mijn telefoon af halen maar dit is de zelfde een brizant granaat grtn arien
Lopen wij geen risico eigenlijk????
wie zoekt zal vinden
Antw: Antw: Onbekende soort Antwerpen. Erg groot en 100% gaaf
Zolang je hem niet in je binnenzak bewaar, kan er niks meegebeuren, of je moet hem laten vallen!arendsoog schreef:
SeeYou!
- fossielgozer
- Contacteer:
Ik heb er thuis ook nog wel een paar leggen,ik verzamelde die vroeger veel.Een huls van 20 cmheb ik ook maar 9 van de 10 dinge zijn engels.
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Onbekende soort Antwerpen. Erg groot en 100% gaaf
klotsend in de zeef lijkt me ook niet geheel zonder gevaar, of je zpit hem door met de schep.Johwi schreef:Zolang je hem niet in je binnenzak bewaar, kan er niks meegebeuren, of je moet hem laten vallen!arendsoog schreef:
moet er eigenlijk niet aan denken.