Tapir-achtige kies gevonden
Tapir-achtige kies gevonden
Er worden niet alleen haaientanden gevonden in Hoevenen. Maandagmiddag vond ik er deze kies. Ik ben zeer benieuwd wat dit voor kies is. Toen ik em vond dacht ik meteen aan de tapirkies uit Mill http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 6127#55825 (hoewel ik denk dat die van mij geen tapirkies is)
Wie kan hem determineren?
Met vr gr
Arno
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Tapir-achtige kies gevonden
Hoela! Ziet er interessant uit.
Haroooold?!
Haroooold?!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Supergraver
Volgens mij ook Tapir. I heb er meerdere uit Florida in handen gehad en ook een uit Mill.
Mooie en belangrijke vondst!
Gr
Martijn
Mooie en belangrijke vondst!
Gr
Martijn
Inderdaad alle kenmerken van een Tapir.
Volgens mij (zo vanaf foto) een Pre-molaar uit de rechter onderkaak.
Uit Hoevenen zeer apart!
Volgens mij (zo vanaf foto) een Pre-molaar uit de rechter onderkaak.
Uit Hoevenen zeer apart!
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Prachtige vondst Arno!!!
Zo te zien heeft die ook nog een vulling
Heb je niet gezien maandag. Ik zat links te zeven op put 2. Rechts waren ze bezig.
Groet
Zo te zien heeft die ook nog een vulling

Heb je niet gezien maandag. Ik zat links te zeven op put 2. Rechts waren ze bezig.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Heb de foto's doorgestuurd naar John de Vos en die maakt er een bovenkaakskies van een tapir van. Mooie vondst!
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
- binbinneke
- Contacteer:
Sjiek zeg!
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
@ Arno en Martijn:
John de Vos is hevig geinteresseerd in het tapir materiaal van Mill en Hoevenen. Het schuift namelijk het voorkomen van de tapir terug van Pleistoceen (Tegelen) naar Plioceen. Hij zou graag jullie materiaal wat beter willen bekijken, en als je dat leuk vindt dan kun je hem mailen op vos at naturalis punt nl.
groeten, Hanneke
John de Vos is hevig geinteresseerd in het tapir materiaal van Mill en Hoevenen. Het schuift namelijk het voorkomen van de tapir terug van Pleistoceen (Tegelen) naar Plioceen. Hij zou graag jullie materiaal wat beter willen bekijken, en als je dat leuk vindt dan kun je hem mailen op vos at naturalis punt nl.
groeten, Hanneke
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
- Supergraver
Hallo Hanneke,
Helaas heb ik zelf geen tapirkiezen uit Mill, het tandje wat ik in m'n handen heb gehad is van Patrick en ik meen dat John die reeds onder de loep heeft gehad
Ik heb zelf 2 of 3 tapirkiezen in Florida gevonden, maar heb deze afgestaan oa een aan Patrick om te vergelijken met zijn kies.
Gr
Martijn
Helaas heb ik zelf geen tapirkiezen uit Mill, het tandje wat ik in m'n handen heb gehad is van Patrick en ik meen dat John die reeds onder de loep heeft gehad

Ik heb zelf 2 of 3 tapirkiezen in Florida gevonden, maar heb deze afgestaan oa een aan Patrick om te vergelijken met zijn kies.
Gr
Martijn
Bedankt iedereen voor de determinatie en de lovende woorden! Ik ben er ook zeer blij met deze vondst!
@Gerrit-Jan: ik was er maandagmiddag van half vier tot het donker werd. Ik heb de wanden van de putten afgezocht (kheb geen zeef). Op wat werklieden na heb ik niemand gezien.
@Hanneke: ik ga zo spoedig mogelijk contact opnemen met John de Vos.
mvg. Arno
@Gerrit-Jan: ik was er maandagmiddag van half vier tot het donker werd. Ik heb de wanden van de putten afgezocht (kheb geen zeef). Op wat werklieden na heb ik niemand gezien.
@Hanneke: ik ga zo spoedig mogelijk contact opnemen met John de Vos.
mvg. Arno