Tapir-achtige kies gevonden
Antw: Tapir-achtige kies gevonden

Ik heb deze al een tijdje liggen, ook gevonden in Hoevenen. Lijkt wel wat op bovenstaande.
De 1e is inderdaad een bovenkaakse kies.
Die van Morpheus is dus de 2e Tapir kies uit Hoevenen (wel als 1e gevonden).
Deze lijkt me wel eentje uit de onderkaak.
Die van Morpheus is dus de 2e Tapir kies uit Hoevenen (wel als 1e gevonden).
Deze lijkt me wel eentje uit de onderkaak.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- digging for it
- Contacteer:
Hallo
Gaaf dat jullie beiden er ook een gevonden hebben. En voor mij is het ook helemaal duidelijk dat het Tapir kiezen zijn. Ik denk inderdaad dat Naturalis wel geinteresseerd is om ze een keertje te onderzoeken omdat ze misschien dat wel iets kunnen herschrijven over de tapirs in Noord West Europa. Zou toch wel super zijn. En vooral omdat deze drie tanden waarschijnlijk uit dezelfde periode zijn. De kiezen die ze op dit moment in het NHM zijn en gevonden zijn in Tegelen zijn namelijk deduidend jonger.
Top vondsten.
Groeten Patrick
Gaaf dat jullie beiden er ook een gevonden hebben. En voor mij is het ook helemaal duidelijk dat het Tapir kiezen zijn. Ik denk inderdaad dat Naturalis wel geinteresseerd is om ze een keertje te onderzoeken omdat ze misschien dat wel iets kunnen herschrijven over de tapirs in Noord West Europa. Zou toch wel super zijn. En vooral omdat deze drie tanden waarschijnlijk uit dezelfde periode zijn. De kiezen die ze op dit moment in het NHM zijn en gevonden zijn in Tegelen zijn namelijk deduidend jonger.
Top vondsten.
Groeten Patrick
De tand is enkele jaren terug gevonden, dus niet uit het Churchilldok maar uit de oude, vooral miocene (zanden van Antwerpen) terreinen in Hoevenen. Zekerheid kan ik daar niet over geven.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Tapir-achtige kies gevonden
Toch wel knap dat je dan zo iets opraapt.Arno vdD schreef:
@Gerrit-Jan: ik was er maandagmiddag van half vier tot het donker werd. Ik heb de wanden van de putten afgezocht (kheb geen zeef). Op wat werklieden na heb ik niemand gezien.
mvg. Arno
Mocht je eens willen zeven, ik heb inmiddels genoeg zeven achter het huis staan.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Antw: Antw: Tapir-achtige kies gevonden
Dat lijkt me best eens leuk om te doen. Als ik weer eens tijd heb om naar Hoevenen te gaan laat ik het je weten.Gerrit-Jan schreef:
Mocht je eens willen zeven, ik heb inmiddels genoeg zeven achter het huis staan.
Groeten Arno