Voorstel nieuwe opzet forum fossiel.net
Antw: Antw: Voorstel nieuwe opzet forum fossiel.net
Muurtjes bouwen is soms nodig om wat meer overzicht te scheppen. Buiten mijn "haaienmuurtje" zal ik zeker alle posts lezen. Ik kan bijvoorbeeld enorm genieten van de trilo discussies al ontbreekt me de kennis. En denk eens aan de krijtfoto's. Om Mendel maar eens 100 keer te citeren: MOOICarcharias schreef:
Hey Arjen,
Ik krijg nou zo'n beetje een idee van segregatie. Alsof er een muur tussen de verschillende fossielen en zoekers komt. Is het niet gewoon veel gezelliger zoals het nu is? Zo af en toe eens kritiek van de ammonite/trilo/sponzen/egel hunters die vinden dat er teveel haaientanden geupload worden. (voorbeeld) En toch hebben we bewondering voor elkaars fossielen. Door zo'n muur heb ik het idee dat je niet kan zien welk gras er aan de andere kant staat.
Maar allez, dit is mijn idee erover.
Mvg, Robbin
Arjen
Antw: Voorstel nieuwe opzet forum fossiel.net
het nieuwste berichten ding vind ik nou net het handigst aan heel het forum
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
ik ook! heb zelfs nieuwste berichten als startpagina hahaammun rah schreef:
het nieuwste berichten ding vind ik nou net het handigst aan heel het forum
- sjaak
- Has thanked: 401 times
- Been thanked: 392 times
- Contacteer:
Zou een Gmail achtige weergave van nieuwste berichten geen optie kunnen zijn? Dan is er meer ruimte voor topics bij nieuwste berichten en kan je zien waar activiteit is.
Dit voorkomt dat je berichten mist, doordat je alleen de nieuwste berichten bekijkt en er daarvoor net iemand jarig is geweest of zo.
[Bewerkt door sjaak op 30-01-2009 om 21:41 NL]
Dit voorkomt dat je berichten mist, doordat je alleen de nieuwste berichten bekijkt en er daarvoor net iemand jarig is geweest of zo.
[Bewerkt door sjaak op 30-01-2009 om 21:41 NL]
Groet,
Niels
Niels
Ik als trouwe schaduwlezer gebruik haast alleen maar de nieuwste berichten knop. Dit werkt handig want je ziet gelijk waar op gereageerd is, maar ik denk dat het toch een verbetering zou zijn als er een lijstje per topic verschijnt. Tussen de topics met veel antwoorden mis je anders al snel een topic met weinig of geen antwoorden.
Ik stel dus voor om bij de nieuwste berichten alleen de topicnamen in een lijstje te zetten waarbij de topics met de nieuwste berichten bovenaan staan. Een nadeel hierbij is wel dat als er twee antwoorden achter elkaar staan van eenzelfde topic dat je dat sneller mist.
Gr. Stan
Ik stel dus voor om bij de nieuwste berichten alleen de topicnamen in een lijstje te zetten waarbij de topics met de nieuwste berichten bovenaan staan. Een nadeel hierbij is wel dat als er twee antwoorden achter elkaar staan van eenzelfde topic dat je dat sneller mist.
Gr. Stan
- sjaak
- Has thanked: 401 times
- Been thanked: 392 times
- Contacteer:
Ja dat bedoel ik: net als in gmail.
Groet,
Niels
Niels
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Wat mij betreft hoeft er niets veranderd te worden aan de opzet van het forum. In tegenstelling tot andere fora is dit zeer overzichtelijk.
Verder ben ik van mening dat er zeker sprake is van vervlakking en van een toegenomen hoeveelheid weinig zeggende berichten. Soms heb ik het idee op een chatsite te zitten. Ik voel mijzelf daardoor de laatste tijd niet meer zo tot het forum aangetrokken.
Een kritische blik van iedereen naar de relevantie van je eigen berichtjes zou hier al veel aan kunnen doen.
Verder ben ik van mening dat er zeker sprake is van vervlakking en van een toegenomen hoeveelheid weinig zeggende berichten. Soms heb ik het idee op een chatsite te zitten. Ik voel mijzelf daardoor de laatste tijd niet meer zo tot het forum aangetrokken.
Een kritische blik van iedereen naar de relevantie van je eigen berichtjes zou hier al veel aan kunnen doen.
Robert Mensink
Het aantal categorieen wat Arjen voorstelt is wel erg groot (en die indeling is er natuurlijk voor een deel al wel) - dat lijkt mij alleen werkbaar als er een "laatste berichten" functie blijft. Die zou dan, zoals hierboven voorgesteld, inderdaad per topic kunnen werken, zodat je niet gelijk de lange lijst van alle [Re: Re: Re; Re; topic] op een rij krijgt.
Hoe dan ook, petje af voor Herman en companen voor het op orde houden van deze hele losgeslagen bende
Cheers,
Eric
Hoe dan ook, petje af voor Herman en companen voor het op orde houden van deze hele losgeslagen bende
Cheers,
Eric
- Galeocerdo
De huidige opzet van het forum bevalt mij prima. Het is overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Als ik naar het voorstel van Arjen kijk ben ik bang dat je door het bos de bomen niet meer ziet.
Gr. Taco
Ik vind de indeling van het forum zo eigenlijk wel goed, het is erg overzichtelijk, maar toch ook goed gescheiden (Vindplaatsen, Determinatie, Algemeen bijvoorbeeld). Met al die nieuwe onderdelen zou het forum, mijn inziens iets te onoverzichtelijk worden.
Groeten,
Bram.
Groeten,
Bram.