Tante Agaath
- Caveman
- Has thanked: 285 times
- Been thanked: 329 times
- Contacteer:
Tante Agaath

Bij fossielen zoeken in het grind kom je soms de mooiste verrassingen tegen.
Deze agaat is al vele jaren in m'n bezit, gevonden langs de maas te Venlo (gestort), moet afkomstig zijn uit een van de grindgaten
richting arcen well naar mijn mening!
Vooral z'n grootte maakt hem voor mij speciaal, heb erover gedacht m te laten zagen, maar door de grote hoeveelheid kwarts heb ik hier tot nu toe van afgezien.
To share or not to share, that's the question!
- Pachydiscus
- Been thanked: 11 times
Antw: Tante Agaath
Een buitensprongetje van mij wat betreft fossielen. Ja, Tante Agaat kom je vaak tegen in de grindgroeve's in N-Limburg. Soms zijn ze inderdaad al mooi van nature en jammer om te zagen en polijsten. Zoals afbeelding 1, waar een kompleet beeld op getekend staat. Die is dus onbewerkt. Afbeelding 2 betreft echt een uitzonderlijk goede kwaliteit, waar zelfs geen breuken in zitten. Afbeelding 3 tenslotte enkele gepolijste agaten, wwar je ook breuken ziet.
Ik ben geen mineralenman, maar agaten vind ik wel aardig. Waarschijnlijk omdat ik ze als bijvondsten opraap.
Digger
- Caveman
- Has thanked: 285 times
- Been thanked: 329 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Tante Agaath
Zo ben ik ooit als jongen van 12 begonnen!fossielgozer schreef:
ik vind vaak kiezels met van die dingen er in weet je wel die halve stukies kiezels voor paadjes enzo maar ik denk neit dat dat agaten zijn ik neem ze ook nooit mee
Er zitten wel degelijk agaatjes in het grind op "kiezelpaadjes"!
To share or not to share, that's the question!
- fossielgozer
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Tante Agaath
Ik had gister avond nog eventjes tussen het grind in onze tuin gekeken, en ik had een agaatje, pijpekopje en een afdruk van een schelp.Caveman schreef:Zo ben ik ooit als jongen van 12 begonnen!fossielgozer schreef:
ik vind vaak kiezels met van die dingen er in weet je wel die halve stukies kiezels voor paadjes enzo maar ik denk neit dat dat agaten zijn ik neem ze ook nooit mee
Er zitten wel degelijk agaatjes in het grind op "kiezelpaadjes"!