Wie was het :Fossieleneikel , Fossielendebiel of Fossielensukkel?

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gesloten
Plikona
Been thanked: 1 time

Bericht door Plikona » 02 feb 2009, 12:04

Naar aanleiding van de (alweer) verstrengde reglementen in bepaalde groeves in een mooi dorpje in het prachtige Krijtlandschap, heb ik de groevechef eens aangesproken naar het hoe en waarom van de ingevoerde maatregelen. De omheining met hoge toegangspoort is er gekomen door een ongeval met een motocrosser. Deze diende met een traumahelicopter weggevoerd te worden en terplaatse in coma gedaan te worden. De directie moest dit uit het plaatselijk dagblad vernemen want ze wisten helemaal nergens van. Toch zouden zij verantwoordelijk gesteld kunnen worden en hun groeve kon gesloten worden.
Maar enkele weken voor nieuwjaar zijn ook de zoekreglementen aangepast. De reden daarvoor is dat een 'Fossieleneikel , Fossielendebiel of Fossielensukkel' in de laadschop van een in werking zijnde afgraafmachine is gevallen. Hij stond op het hoger plateau naar eventuele fossielen te speuren toen alles naar beneden donderde. Nu weet ik wel dat het steeds anderen zijn die dergelijke bravourestukjes uithalen (en niet jullie) , maar door dergelijk gedrag komt ons aller hobby ernstig in gevaar.
Bedenk steeds dat je je op andermans terrein bevindt en dat je daar een gast bent, niet de eigenaar, en dat als je daar naar fossielen mag speuren dat een uitzonderlijk voorrecht is.

mike
Antw: Wie was het :Fossieleneikel , Fossielendebiel of Fossielensukkel?

Bericht door mike » 02 feb 2009, 12:49

idd., uit goede (welliswaar dezelfde) bron (lees : aan de bron) vernomen ... waarschuwingen alom, helaas helpt 't niet of nauwelijks .. en éénmaal debiel ... trouwens, hebben we het hier vroeger niet al eens over gehad ? Naja, toen werd me oa. alleenrecht verweten .. hebbe, hebbe, hebbe ... nu weet ik ondertss al wel beter ... helaas !

grtn,mike

Lanselot

Bericht door Lanselot » 02 feb 2009, 13:53

Dag Louis,
Toch tegen de bierkaai aan het vechten? :D

Ik citeer je uit: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 472&page=1

Hiermede werd het voor mij duidelijk dat alle betogen die hier te berde werden gebracht nul en van generlei waarde zijn. Ze worden toch massaal aan de laars gelapt en na ons mag gerust de zondvloed komen.
Daarom heb ik op mijn bijdragen reeds een selectief slotje geplaatst.
Voor zij die tegen de bierkaai vechten: u bent moedig maar het blijft toch nutteloos.
mvg

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 02 feb 2009, 13:54

Jammer om te horen dat het weer eens is gebeurd. Dit is inderdaad geen nieuw probleem, en ook geen gemakkelijk probleem. Sociale controle kan een grote rol spelen, maar is ook weer niet zaligmakend. Er zijn er altijd die verder gaan dan mag/kan/wijs is. Ik kan me voorstellen dat de 'motosport' vele malen erger nog gebukt gaat onder de gevolgen van onverantwoord gedrag van cowboys.

Het 'alleenrecht'-verwijt krijgen we allemaal wel eens naar onze kop geslingerd. Blijkbaar -en helaas- speelt hebberigheid een grote rol binnen 'onze' wereld, en speelt het ons op vele manieren parten.

Ik hoop dat kalmte en rede de bovenhand blijven hebben in discussies zoals degene die hieronder zal volgen.
Belangrijker nog dan woede en verwijt voor het roekeloze gedrag van die onbekende derden, is de hoop dat het goed gaat met hen, en dat ze kunnen leren uit hun fouten (en wij ook).

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

nestor

Bericht door nestor » 02 feb 2009, 17:14

Wijze woorden Frederik.
Je vindt waaghalzen en sukkels op elk gebied. (De TV wijdt er complete series aan.)

De senioribus nil nisi bene

Plikona
Antw: Antw: Wie was het :Fossieleneikel , Fossielendebiel of Fossielensukkel?

Bericht door Plikona » 02 feb 2009, 20:45

lanselot schreef:
Dag Louis,
Toch tegen de bierkaai aan het vechten? :D

Ik citeer je uit: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 472&page=1

Hiermede werd het voor mij duidelijk dat alle betogen die hier te berde werden gebracht nul en van generlei waarde zijn. Ze worden toch massaal aan de laars gelapt en na ons mag gerust de zondvloed komen.
Daarom heb ik op mijn bijdragen reeds een selectief slotje geplaatst.
Voor zij die tegen de bierkaai vechten: u bent moedig maar het blijft toch nutteloos.
mvg
@Lanselot,
Inderdaad , dit is louter informatief zodat jullie weten waarom ze daar nu weer kregelig doen. Discussiëren doe ik daarover niet meer.
MVG

franky
Been thanked: 12 times

Bericht door franky » 03 feb 2009, 10:20

Het is altijd goed om dit soort dingen hier te vermelden. Onervaren zoekers kunnen hier weer van leren. Zo kan je hiervan leren dat je op plekken waar men aan het werk is weg moet blijven, ook een plateau hoger of lager.
Er kan altijd iets instorten of naar beneden vallen.

Mensen die zich hiervan bewust zijn maar dit toch toen kun je 100 keer waarschuwen, luisteren doen ze toch niet, maar de wat meer onervaren medezoekers die deze gevaren nog niet inzien kunnen hier veel van leren.

Dus Plikona, toch bedankt dat je dit hier vermeld hebt.

groeten van de brabantse bende

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 04 feb 2009, 21:21

Tsjonge, tsjonge ben ik blij dat het géén Fossielenzoeker was!
;)

Robert Mensink

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 04 feb 2009, 22:21

L:DL

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gesloten