sorry.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
fossielgozer
Contacteer:
sorry.

Bericht door fossielgozer » 12 feb 2009, 19:23

Hoi iedereen,
Ik heb me de laatste tijd een beetje “misdragen” op het forum, door middel van het plaatsen van berichten, die geen toevoeging gaven aan het topic. Ik ga vanaf nu proberen om zo veel mogelijk te leren op het forum, en dat niet alleen door het stellen van vragen, maar ook door internet. Als er toch nog iets gebeurd, wat ik misschien beter op een andere manier kan doen. Zouden jullie dan graag via de mail willen reageren? Zo blijft het forum “schoon”en blijft de inhoud van het betreffende topic interessant.
Ik ben benieuwd hoe ik kan zien of een schelp fossiel is of niet. Ligt dat aan de kleur? Of Zijn er andere kenmerken om te zien of ze fossiel zijn?
Nogmaals mijn excuses
Groeten,
Jasper

Spongebob
Has thanked: 456 times
Been thanked: 681 times
Antw: sorry.

Bericht door Spongebob » 12 feb 2009, 19:49

Hey Jasper. Eerlijk gezegd heb ik me wel eens geërgerd aan enkele van jouw bijdragen. Maar als je nog jong bent, is het niet altijd gemakkelijk om wat serieuzer te zijn of om de juiste snaar te vinden. Ook voor volwassenen is dat best wel moeilijk; zij hebben alleen meer ervaring en zijn door schade en schande wat verder dan jij. Er zullen er ook wel zijn, die mijn bijdragen prut vonden.
De mensen van dit forum zijn geen loze avatars, maar vrienden in spé die je ooit eens in levende lijve zult ontmoeten. Vrienden waardeer je en je bedondert ze niet.
Ik ben benieuwd.....

Time fades away (Neil Young)

fossielgozer
Contacteer:
Antw: Antw: sorry.

Bericht door fossielgozer » 12 feb 2009, 20:17

Spongebob schreef:
Hey Jasper. Eerlijk gezegd heb ik me wel eens geërgerd aan enkele van jouw bijdragen. Maar als je nog jong bent, is het niet altijd gemakkelijk om wat serieuzer te zijn of om de juiste snaar te vinden. Ook voor volwassenen is dat best wel moeilijk; zij hebben alleen meer ervaring en zijn door schade en schande wat verder dan jij. Er zullen er ook wel zijn, die mijn bijdragen prut vonden.
De mensen van dit forum zijn geen loze avatars, maar vrienden in spé die je ooit eens in levende lijve zult ontmoeten. Vrienden waardeer je en je bedondert ze niet.
Ik ben benieuwd.....
Ik ben het helemaal met u eens Tom.

nijntje

Bericht door nijntje » 13 feb 2009, 05:47

een fossiele schelp ..tja op het strand zeg ik altijd tegen mensen ..als je er niet doorheen kunt kijken is hij fossiel..maar helaas gaat dat niet voor alles op ,maar voor sommige schelpen is het een leuke graadmeter. fossiele schelpen zijn meestal dikker (dan hun recente familie) en hebben vaak niet veel verschillende kleuren.
het is volgens mij geen officiele methode om zo je schelpen uti te zoeken ,maar misschien kan het je helpen
gr nijntje

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

Supergraver

Bericht door Supergraver » 13 feb 2009, 08:38

Jasper,

Heel netjes van je!

Gr

Martijn

fossielgozer
Contacteer:
Antw: Antw: sorry.

Bericht door fossielgozer » 13 feb 2009, 19:06

nijntje schreef:
een fossiele schelp ..tja op het strand zeg ik altijd tegen mensen ..als je er niet doorheen kunt kijken is hij fossiel..maar helaas gaat dat niet voor alles op ,maar voor sommige schelpen is het een leuke graadmeter. fossiele schelpen zijn meestal dikker (dan hun recente familie) en hebben vaak niet veel verschillende kleuren.
het is volgens mij geen officiele methode om zo je schelpen uti te zoeken ,maar misschien kan het je helpen
gr nijntje
Heel erg bedankt het heeft zeker geholpen!

Ohtaror

Bericht door Ohtaror » 13 feb 2009, 21:37

Chic, niet altijd gemakkelijk je fouten toe te geven.

Wat wij leerden en voorzover ik weet vrij correct is:
schelpen met kleur = recent
afgebleekte schelpen = subrecent
grijs/grauw/versteend = fossiel

klopt niet helemaal maar over het algemeen toch wel.

fossielgozer
Contacteer:

Bericht door fossielgozer » 14 feb 2009, 07:56

Dank je wel iedereen!

bullet
Contacteer:

Bericht door bullet » 14 feb 2009, 11:46

Het ligt er ook gewoon aan wat voor soort schelp je hebt gevonden. Sommige soorten kan je alleen fossiel vinden. En vaak klopt het van de kleur. Behalve bij de pecten die hebben nog een oranje, blauwe of andere kleur. Als je er echt niet uit komt kan je nog altijd mailen of van het forum gebruik maken. Maar wel eerst goed zoeken ;)

http://cylichna.page.tl/Home.htm

Voor schelpen en tanden.

Gesloten