hoe groot kan deze ammoniet zijn geweest ?
hoe groot kan deze ammoniet zijn geweest ?
tijdens een wandeling,over een pas geploegd landweggetje in Frankrijk (niévre), gevonden.
- fossielgozer
- Contacteer:
Antw: hoe groot kan deze ammoniet zijn geweest ?
ze lagen in een omtrek van 20 m. bij elkaar, maar het is niet te zeggen dat ze bij elkaar horen, ik krijg ze niet gepast
ik ben eerst nagegaan of ik de mijne nog wel had, gelukkig hier is ie. Hij komt ook uit frankrijk, zuid bourgondie. de periode daar heet domerien dat is boven pliensbachien
groet
hendrik
[Bewerkt door hendrik op 20-02-2009 om 20:12 NL]grootste diameter 15 cm
[Bewerkt door hendrik op 20-02-2009 om 20:12 NL]
[Bewerkt door hendrik op 20-02-2009 om 20:13 NL]grootste diameter 15 cm
[Bewerkt door hendrik op 20-02-2009 om 20:14 NL]
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Hoi,
Ammonieten konden heel groot worden. Formaat autoband is in sommige streken niet ongebruikelijk. Zelf heb ik een formaatje tractorband in twee helften in de gang staan.
helaas vind je ze meestal in stukken..
Ammonieten konden heel groot worden. Formaat autoband is in sommige streken niet ongebruikelijk. Zelf heb ik een formaatje tractorband in twee helften in de gang staan.
Groet,
Niels
Niels
- fossielgozer
- Contacteer:
Antw: Antw: hoe groot kan deze ammoniet zijn geweest ?
Hallo sjaak, zou je mischien een foto kunnen maken van die ammonieten in je gang? want ik heb waarschijnlijk nog nooit zulke grote gezien.sjaak schreef:
Hoi,
grtjes, jasper.
- Moonwalker
- Contacteer:
Mss kan dit een leuk topic worden, waarin we opzoek gaan welk forumlid de grootste ammoniet heeft liggen.
Even iets anders dan de vele haaientanden die hier verschijnen op dit forum.
Ikzelf heb er eentje liggen van 53 cm ongeveer 60 kg. maar zit nog bijna volledig in de steen.
grtz
- fossielgozer
- Contacteer:
Antw: Antw: hoe groot kan deze ammoniet zijn geweest ?
Ja mischien wel laten we dat maar doen! ik ben heel benieuwd naar ieders (grootste) ammonieten, erg goed idee.moonwalker schreef:
Mss kan dit een leuk topic worden, waarin we opzoek gaan welk forumlid de grootste ammoniet heeft liggen.
Even iets anders dan de vele haaientanden die hier verschijnen op dit forum.
Ikzelf heb er eentje liggen van 53 cm ongeveer 60 kg. maar zit nog bijna volledig in de steen.
grtz
Mijn grootste Ammoniet is zo'n 30 cm ofzo.
Reinekia anceps
Reinekia anceps
Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Zo trof ik mijn ammoniet aan. Op de foto komt hij niet zo goed over, maar de geologenhamer is 30 cm. De diameter is 60 cm.
Zoals je ziet zit de onderkant nog in de steen. De bovenkant staat in de gang te wachten op preparatie en de onderkant in de berging. Probleem is dat de stenen ontilbaar zijn en ik de ruimte niet heb. Ik wil in hier in de lente aan beginnen en ze dan proberen samen te voegen.
Groet,
Niels
Niels