strandbotten
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
strandbotten
Hallo allemaal,
Ik vond vandaag heel veel botmateriaal op het strand. Hierbij een kleine selectie ter determinatie:
Foto's 1, 2 en 3: scheenbeen?? het is tamelijk plat
Foto's 4, 5 en 6: rib?? het is rond en niet plat
Foto 7: doornuitsteeksel wervel (hoop van een mammoet of is het daar te klein voor?)
Foto's 8 en 9: vreemd ding; hoop dat het goed over komt op de foto's misschien een stukje hoef
Groet,
Niels
Niels
Antw: strandbotten
4-5-6: ik zou eerder gaan voor hoorn
Alleszinds een prachtige vondst!
Op welk strand heeft u deze trouwens gevonden?
Alleszinds een prachtige vondst!
Op welk strand heeft u deze trouwens gevonden?
Ik zou het maar bij "rib" houden.
Foto 8 is precies het voorste stukje van de 2e halswervel,dat stukje dat in de atlas past.
Nr9 ,zelfde stuk, maar zegt me helemaal niets,het kan dus een deel van een heel ander bot zijn.
Foto 8 is precies het voorste stukje van de 2e halswervel,dat stukje dat in de atlas past.
Nr9 ,zelfde stuk, maar zegt me helemaal niets,het kan dus een deel van een heel ander bot zijn.
Theo
- sjaak
- Contacteer:
Dank voor de reacties. Valt er iets te zeggen over foto's 1 t/m 3 en foto 7 (doornuitsteeksel)?
Deze vondsten komen van Hoek van Holland.
Ik heb een aantal zwaar gefossileerde botten gevonden die te gefragmenteerd zijn voor determinatie. O.a. een deel van een middenvoetsbeen (gelet op het "gleufje" in het midden). Als ik de omtrek reconstrueer kom ik op circa 15 cm. Welke dier had zulke grote middenvoetsbeenderen? Een Wisent wellicht?
[Bewerkt door sjaak op 08-03-2009 om 11:34 NL]
Deze vondsten komen van Hoek van Holland.
Ik heb een aantal zwaar gefossileerde botten gevonden die te gefragmenteerd zijn voor determinatie. O.a. een deel van een middenvoetsbeen (gelet op het "gleufje" in het midden). Als ik de omtrek reconstrueer kom ik op circa 15 cm. Welke dier had zulke grote middenvoetsbeenderen? Een Wisent wellicht?
[Bewerkt door sjaak op 08-03-2009 om 11:34 NL]
Groet,
Niels
Niels
- Pleistoceen
- Contacteer:
Ik heb een metacarpus van een steppewisent voor je opgemeten en de omtrek van de distale epiphyse (de kant met de "gleuf") was 23 cm en de omtrek van de diaphyse was 16.5 cm.
Een foto zou helpen.
Groet,
Wolf
[Bewerkt door wolf op 09-03-2009 om 20:09 NL]
Een foto zou helpen.
Groet,
Wolf
[Bewerkt door wolf op 09-03-2009 om 20:09 NL]
Zou het fragment op de laatste twee foto's een sesamoide van een mammoet kunnen zijn? Ik weet niet hoe groot die dingen zijn, maar morfologisch gezien moest ik gelijk daaraan denken.
Groeten, Judith
Groeten, Judith
- sjaak
- Contacteer:
Dank voor de reacties zover. Ik zal binnenkort (betere) foto's plaatsen. Iemand een idee over dat doornuitsteeksel?
Groet,
Niels
Niels