missende LA3 I. oxyrinchus.
missende LA3 I. oxyrinchus.
Ik ben bezig met het leggen van 4 oxyrinchus kaken (klein - groot).
Ik loop tegen een probleem aan en ik hoop dat er mensen zijn die me willen helpen. Er ligt hier een enorme berg oxyrinchus tanden, maar op de een of andere manier zitten er weinig 3e lower anteriors tussen. Als ze er dan al tussen zitten zijn ze vaak ook nog van een kant of passen ze niet goed bij de grootte van de rest. Zijn er mensen die hun tandjes willen nakijken om te zien of deze er tussen zit? Graag een fotootje mailen met maatgrootte.
Ook mis ik nog een complete grote linker UL2 en klopt de grootte van een van de UL1's van een van de kleine kaken niet.
Alle hulp is van harte welkom.
Arjen
Antw: missende LA3 I. oxyrinchus.
Hoi Arjen
Zou het niet handig zijn een foto van de gevraagde tand er bij te zetten, door zijn tegenhanger te spiegelen? Spiegelen kun je volgens mij al in "paint"
Als je er dan ook nog een maatlatje langslegt, is dat volgens mij veel gemakkelijker als iemand wil kijken of hij de gevraagde tand heeft liggen. In elk geval handiger dan dat iedereen op goed geluk zelf foto's maakt van tanden die wellicht te groot of te klein zijn.
(of is dit misschien te simpel gedacht?)
Groeten, joy
[Bewerkt door Cugel op 18-03-2009 om 20:15 NL]
Zou het niet handig zijn een foto van de gevraagde tand er bij te zetten, door zijn tegenhanger te spiegelen? Spiegelen kun je volgens mij al in "paint"
Als je er dan ook nog een maatlatje langslegt, is dat volgens mij veel gemakkelijker als iemand wil kijken of hij de gevraagde tand heeft liggen. In elk geval handiger dan dat iedereen op goed geluk zelf foto's maakt van tanden die wellicht te groot of te klein zijn.
(of is dit misschien te simpel gedacht?)
Groeten, joy
[Bewerkt door Cugel op 18-03-2009 om 20:15 NL]
Gewoon doormodderen
Hoi Joy,
Probleem is eigenlijk dat ik er meerdere mis van diverse groottes. De gebruikte tandjes kloppen volgens mij niet in het schema qua grootte.
Maar bij deze nog wat betere foto's van een voorbeeld.
Ik heb werkelijk enorm veel laterale, heel wat anteriors en heel veel posteriors van zowel onder als boven, maar deze zit er gewoon weinig tussen.
Binnenkort weer even langs Uden. Rene zal de nodige opmerkingen hebben over verkeerde posities, maar ik merk dat als je er zelf mee bezig bent je veel over de kleine verschillen leert.
Groeten,
Arjen
- binbinneke
- Contacteer:
Goh, hopen ervan
(lol)
Ik zal na de 'drukke schoolperiode' eens tijd maken voor wat pics.
gr. robin

gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Antw: Antw: missende LA3 I. oxyrinchus.
Als ik zie wat ik hier heb liggen dan weet ik zeker dat jij minimaal het 10-voudige hebtbinbinneke schreef:
Goh, hopen ervan(lol)
gr. robin

- binbinneke
- Contacteer:
Nah, je doet me blozen 
Heb wel geluk gehad zaterdag, overigens. Weet je wel, die Hexanchus dat je vond? Ik heb z'n 'neefje' gevonden. Prachtkwaliteit, compleet (voor Hoevenen) en iets van 'n 4 cm, dat was nog eens leuk
Ook nog 'n compleet zonnetje,'n complete reuze-haaienwervel en (zag ik daarstraks) blijkbaar nog 'n Hemipristis-kroontje. Was een leuke dag, foto's komen nog wel ...
Maar ik begin af te wijken, ik zal zien wat 'k voor je heb ivm die oxyrinchus'jes.
gr. robin

Heb wel geluk gehad zaterdag, overigens. Weet je wel, die Hexanchus dat je vond? Ik heb z'n 'neefje' gevonden. Prachtkwaliteit, compleet (voor Hoevenen) en iets van 'n 4 cm, dat was nog eens leuk

Ook nog 'n compleet zonnetje,'n complete reuze-haaienwervel en (zag ik daarstraks) blijkbaar nog 'n Hemipristis-kroontje. Was een leuke dag, foto's komen nog wel ...
Maar ik begin af te wijken, ik zal zien wat 'k voor je heb ivm die oxyrinchus'jes.
gr. robin
- sharkteethrene
Ha Arjen,
Inderdaad,de positie die je nu gebruikt voor een LA3 is in feite een bovenkaakse laterale.
Na alle waarschijnlijkheid de eerste,dit gezien de vorm van de kroon.
Kom maar eens aanwaaien.
Groetjes,
Rene
Inderdaad,de positie die je nu gebruikt voor een LA3 is in feite een bovenkaakse laterale.
Na alle waarschijnlijkheid de eerste,dit gezien de vorm van de kroon.
Kom maar eens aanwaaien.
Groetjes,
Rene
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Antw: missende LA3 I. oxyrinchus.
Bedoel je dat dit (laatste fotoreeks) de eerste is dat je ziet van deze vorm???sharkteethrene schreef:
... Na alle waarschijnlijkheid de eerste,dit gezien de vorm van de kroon.
Kom maar eens aanwaaien ...
gr. robin
- sharkteethrene
Hallo Robin,
Tsjaa dat zou wat zijn,lol.
Ik bedoel dat de geplaatste tandpositie van Arjen een "eerste" bovenkaakse laterale betreft.
Deze tandpositie onderscheidt zich door zijn typische vorm van de kroon.
Dit ten opzichte van de andere laterale bovenkaakse posities.
Naar alle waarschijnlijkheid heeft Arjen opgemerkt dat deze tanden anders zijn qua vorm als de normale laterale,en ze daarom als LA3 bestempeld?
Dit is niet het geval,het zijn het dus allemaal bovenkaakse tandposities.
Lower anteriors hebben altijd een "holling" in de wortelbasis gezien vanaf de labiale zijde,dit omdat deze tegen/in elkaar zitten.
In tegenstelling tot laterale tanden die op een "rij" zitten,en waarbij de wortelbasis dus vlak is.(dit is niet bij elke sp.)
Mischien voor enkele abracedabera dus enkele foto's bieden wellicht een uitkomst.
Probeer er nu enkele te maken
Tsjaa dat zou wat zijn,lol.
Ik bedoel dat de geplaatste tandpositie van Arjen een "eerste" bovenkaakse laterale betreft.
Deze tandpositie onderscheidt zich door zijn typische vorm van de kroon.
Dit ten opzichte van de andere laterale bovenkaakse posities.
Naar alle waarschijnlijkheid heeft Arjen opgemerkt dat deze tanden anders zijn qua vorm als de normale laterale,en ze daarom als LA3 bestempeld?
Dit is niet het geval,het zijn het dus allemaal bovenkaakse tandposities.
Lower anteriors hebben altijd een "holling" in de wortelbasis gezien vanaf de labiale zijde,dit omdat deze tegen/in elkaar zitten.
In tegenstelling tot laterale tanden die op een "rij" zitten,en waarbij de wortelbasis dus vlak is.(dit is niet bij elke sp.)
Mischien voor enkele abracedabera dus enkele foto's bieden wellicht een uitkomst.
Probeer er nu enkele te maken
- sharkteethrene
Enkele foto's.
Groetjes,
Rene.