Een ammo, een trilo, werveltjes en een dinges!
- Pleistoceen
- Contacteer:
Een ammo, een trilo, werveltjes en een dinges!

Beste forumleden,
Ik vond nog meer ongeregistreerde verstekelingen in de kast.
Foto 1&2: dezelfde ammoniet
Foto 3,4&5: Wie het weet mag het zeggen!
Foto 5: Werveltjes van?
Foto 6: Trilobiet (Flexicalymene cf. retrosa zou ik ervan maken. Is iemand die er verstand van heeft het hier mee eens?)
Groet,
Aalt
Antw: Een ammo, een trilo, werveltjes en een dinges!
je doorgezaagde ammoniet komt uit Amerika,
is Santoniaan van ouderdom (Boven Krijt) is een een vertegenwoordiger van het genus Clioscaphites denk ik.
Een heteromorfe ammoniet dus, waarvan de woonkamer (het niet door septa verdeelde deel) zicht wat ontwindt van de normaal gewonden phragmocoon (= het gekamerde deel)
Als je hem ooit wil ruilen, met plezier,
zeldzaam is hij niet echt, maar wel mooi doorgezaagd en daarom des te didactischer
is Santoniaan van ouderdom (Boven Krijt) is een een vertegenwoordiger van het genus Clioscaphites denk ik.
Een heteromorfe ammoniet dus, waarvan de woonkamer (het niet door septa verdeelde deel) zicht wat ontwindt van de normaal gewonden phragmocoon (= het gekamerde deel)
Als je hem ooit wil ruilen, met plezier,
zeldzaam is hij niet echt, maar wel mooi doorgezaagd en daarom des te didactischer
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Ik ben geen trilobieten expert (so correct me if i'm wrong), maar die trilobiet lijkt mij een Diacalymene ouzregui uit Marokko (uit het Ordovicium is het geloof ik)
Lijkt er in ieder geval sprekend op.
groet,
Johan
[Bewerkt door FossilDude op 28-03-2009 om 01:25 NL]
Lijkt er in ieder geval sprekend op.
groet,
Johan
[Bewerkt door FossilDude op 28-03-2009 om 01:25 NL]
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- notorynchus
3,4 en 5 = Pristis lathami, Eoceen , uit Khouribga , Marokko 
Frederik

Frederik
- Pleistoceen
- Contacteer:
Ammun-rah,
Bedankt voor de determinatie van het ammonietje. Ik kwam er, hoeveel foto's van ammonieten ik ook bekeek niet uit wat voor een het er was.
Frederik,
Bedankt voor de determinatie. Het zat in een doosje met andere fossielen en ik had werkelijk geen flauw idee wat mijn dinges zou kunnen zijn.
Fossil dude,
Ook bedankt voor je reactie. Ik heb hem vergeleken met de Diacalymene ouzregui en hij lijkt er inderdaad sprekend op. Het enige verschil wat ik als trilo-leek kon ontdekken zat 'm in de kop. Als ik de koppen van Calymene en Diacalymene vergelijk, dan lijkt 'ie het meest op de calymene.
Bedankt!
Groet,
Aalt
[Bewerkt door wolf op 28-03-2009 om 20:02 NL]
Bedankt voor de determinatie van het ammonietje. Ik kwam er, hoeveel foto's van ammonieten ik ook bekeek niet uit wat voor een het er was.
Frederik,
Bedankt voor de determinatie. Het zat in een doosje met andere fossielen en ik had werkelijk geen flauw idee wat mijn dinges zou kunnen zijn.
Fossil dude,
Ook bedankt voor je reactie. Ik heb hem vergeleken met de Diacalymene ouzregui en hij lijkt er inderdaad sprekend op. Het enige verschil wat ik als trilo-leek kon ontdekken zat 'm in de kop. Als ik de koppen van Calymene en Diacalymene vergelijk, dan lijkt 'ie het meest op de calymene.
Bedankt!
Groet,
Aalt
[Bewerkt door wolf op 28-03-2009 om 20:02 NL]