determinatienamiddag

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Theo
Been thanked: 1 time
determinatienamiddag

Bericht door Theo » 04 apr 2009, 21:48

Vandaag onze determinatienamiddag gehad.
viel heel goed mee,met z'n drieen hadden we heel de tijd wel wat te doen.
Het éérste stuk was een trofee die ooit een muur had verfraaid.Onderkaak weg,bovenkaak weg, neus weg, hoorns weg,enkel een 15tal cm van de hoornpit was gebleven.Kortom,van net onder de condylus waar de atlas op scharniert tot tegen de neus was alles weg.
Dit moest ooit een jachttrofee zijn geweest waar nu zelfs de hoorns van ontbraken.
Verder dan een dier uit de afrikaanse savanne zijn we niet gekomen.
Als het zo verder zou gaan gingen we hier een mooi figuur slaan.
De volgende had een paar dingetjes bij die wel intressant waren ondermeer een zeer raar voorwerp dat hij op Spienne had gevonden(seffens de foto's voor verdere determinatie)
vanaf nu begon het spannender te worden. Regelmatig stapte er wel iemand binnen met van alles en nog wat Tim had zijn handen vol aan opraapselsen, stukjes silex.Vanaf nu doorzoek ik zeker elke week ons tuinpad.
Iemand sjouwde met een dijbeen van een mammoet(gelukkig was het juveniel)
Er werden verschillende walviswervels getoond,een iemand dacht dat zijn wervel ééntje van een dino was.
Ik denk dat we een 20tal bezoekers hebben gehad,allemaal mensen uit de streek(gij ni Kristiaan)die we een iets verder hebben kunnen helpen.

Tim bedankt,Jeroen eveneens bedankt, volgende vergadering betaal ik er ééntje.

Theo

Gesloten