Iets van een hoorn.?
Iets van een hoorn.?

Hallo.
Gevonden op het strand van Hoek van Holland geen idee wat het is.
Iemand misschien een idee wat het is.?
Is het gewoon een stuk hout of wat anders de buiten kant is behoorlijk hard.
Mvg. Alberto
Dit profiel kan verwijderd worden wordt niet meer gebruikt.
Ik weet niet waar je je account moet verwijderen vandaar dat ik het hier maar bij zet.
Op e-mail wordt ook niet meer gereageerd.
Ik weet niet waar je je account moet verwijderen vandaar dat ik het hier maar bij zet.
Antw: Iets van een hoorn.?
Badankt voor de reactie's.
Ik dacht zelf dat het een stuk hout was aangezien ik er iets van jaarringen in dacht te zien.
Is dit dus echt een stuk van een mammoet slagtand.?
Mvg. Alberto
Ik dacht zelf dat het een stuk hout was aangezien ik er iets van jaarringen in dacht te zien.
Mvg. Alberto
Ha Alberto
Hele mooie vondst!!
Zonder enige twijfel een stuk mammoetslagtand.
Op de laatste foto kun je duidelijk de zogenaamde 'Schreger lines' zien, dat is hèt kenmerk van ivoor!
mvgroet
Arno
Hele mooie vondst!!
Zonder enige twijfel een stuk mammoetslagtand.
Op de laatste foto kun je duidelijk de zogenaamde 'Schreger lines' zien, dat is hèt kenmerk van ivoor!
mvgroet
Arno
Oke bedankt ben er ook erg blij mee is namelijk mijn eerste vondst.
Was aan het zoeken met de metaaldetector en kwam dit tegen op het strand ik ga ook zeker vaker zoeken.
Mvg. Alberto
Was aan het zoeken met de metaaldetector en kwam dit tegen op het strand ik ga ook zeker vaker zoeken.
Mvg. Alberto
Antw: Antw: Iets van een hoorn.?
Mammoetivoor vertoont ook "jaarringen"; als het beest ouder wordt worden er steeds nieuwe lagen ivoor aangemaakt. Eigenlijk hetzelfde principe als in hout! Mooie vondst, blijf zoeken, misschien ligt de rest van het beest er ook nogAlberto schreef:
Badankt voor de reactie's.
Mvg. Alberto

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin