Pachyscyllium dachiardi ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
ward
Contacteer:
Pachyscyllium dachiardi ?

Bericht door ward » 09 apr 2009, 16:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoi,

Dit tandje vond ik vanmiddag in mijn residu.
Ik wist niet goed waar ik hem moest plaatsen, maar toen dacht ik aan een tandje van op de site van pieter. http://users.skynet.be/somniosus/Miocene_4.htm
Ik vind voor de rest erg weinig info over dit tandje en ik heb er eigelijk nog nooit van gehoord. Maar het zou wel leuk zijn als het een Pachyscyllium dachiardi is, want die heb ik nog niet.

Somniosus
Contacteer:
Antw: Pachyscyllium dachiardi ?

Bericht door Somniosus » 09 apr 2009, 22:28

Als je er nog nooit van gehoord hebt, moet je één van Thomas Reinecke's boeken aanschaffen: http://www.palaeontos.be/
Palaeontos 8 en 14 zijn heel interessant (een must) voor wie met haaientanden bezig is.

Ik denk dat je gelijk hebt.
Hoe groot is die tand?

ward
Contacteer:
Antw: Pachyscyllium dachiardi ?

Bericht door ward » 10 apr 2009, 11:14

Hoi Pieter,

Het tandje is 5 mm groot.

Die boeken zien er inderdaad wel erg intressant uit, maar ze zijn wel wat prijzig om er ineens 7 te gelijk aan te schaffen.
Maar deeltje voor deeltje moet het misschien wel lukken.

groetjes Ward

stiek
Been thanked: 12 times
Antw: Antw: Pachyscyllium dachiardi ?

Bericht door stiek » 10 apr 2009, 12:59

ward schreef:
Hoi Pieter,

Het tandje is 5 mm groot.

Die boeken zien er inderdaad wel erg intressant uit, maar ze zijn wel wat prijzig om er ineens 7 te gelijk aan te schaffen.
Maar deeltje voor deeltje moet het misschien wel lukken.

groetjes Ward

Hallo Ward,

Van deze serie boeken zijn inmiddels 16 delen verschenen.
Dit zijn publikaties die over allerlei onderwerpen gaan.
er zijn 3 boeken verschenen die specifiek over haaientanden gaan.
Dit zijn Palaeontos 1, 8, en 14.
Als je deze boeken aan wil schaffen, maar vanwege de prijs niet alle 3 tegelijk, zou ik beginnen met nr. 14.
Dit boek sluit het beste aan met waar je mee bezig bent nl het zeefresidu materiaal.
Verder zou ik in de gaten houden waneer er nieuwe publikaties verschijnen van Palaeontos over haaientanden.
Deze boeken zijn zoals Pieter zegt zeer goed te gebruiken om je verder te helpen met het determineren van haaien en roggen tanden.

Groeten Hans.

Hans

Gesloten