onbewerkt materiaal klein van formaat.
-
onbewerkt materiaal klein van formaat.
Hallo.
Ik heb even een vraag aan jullie verzamelaars van fossielen.
Ik ben werkzaam als vrijwilliger in een verzorgings tehuis voor ouderen en wil daar met enkele bewoners iets creatiefs gaan doen.
Enkele heren die geen zin hebben met de dames te haken of kettingen
te maken wil ik dus iets nieuws bieden.
Nou dacht ik aan wat ruw materiaal klein van stuk en bij voorkeur zachte matrix met bijvoorbeeld een schelp(je) ammoniet of iets dergelijks dat met geringe kracht te bewerken is in verband met de lichamelijke toestand van de bewoners.
Ik doe dit op eigen initiatief dus kopen is niet direct een optie, wel kan ik dankzij mijn eigen manie op het gebied van mineralen wel iets moois aanbieden als dank of ruil in overleg komen we daar hopelijk wel uit.
Verzendkosten zal ik natuurlijk vergoeden.
Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen, tips over het hoe te preparenen en andere handigheden zijn ook welkom.
Vriendelijke groet Nico.
Ik heb even een vraag aan jullie verzamelaars van fossielen.
Ik ben werkzaam als vrijwilliger in een verzorgings tehuis voor ouderen en wil daar met enkele bewoners iets creatiefs gaan doen.
Enkele heren die geen zin hebben met de dames te haken of kettingen

Nou dacht ik aan wat ruw materiaal klein van stuk en bij voorkeur zachte matrix met bijvoorbeeld een schelp(je) ammoniet of iets dergelijks dat met geringe kracht te bewerken is in verband met de lichamelijke toestand van de bewoners.
Ik doe dit op eigen initiatief dus kopen is niet direct een optie, wel kan ik dankzij mijn eigen manie op het gebied van mineralen wel iets moois aanbieden als dank of ruil in overleg komen we daar hopelijk wel uit.
Verzendkosten zal ik natuurlijk vergoeden.
Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen, tips over het hoe te preparenen en andere handigheden zijn ook welkom.
Vriendelijke groet Nico.
keistadgem
- Frisian-old-age
Antw: onbewerkt materiaal klein van formaat.
Als ex-activiteitenbegeleider van demente bejaarden heb ik misschien wel een paar tips qua materiaal keuze.
1) Vraag eens bij de slager om uitbeen-matriaal,kook deze uit en na droging in schijfjes zagen.bewerking met figuurzaag en schuurpapier.
2)Spek-steen - makkelijk bewerkbaar met vijl en schuurpapier.
3)Tuincentra voor mergelbrokken.
groetjes,
1) Vraag eens bij de slager om uitbeen-matriaal,kook deze uit en na droging in schijfjes zagen.bewerking met figuurzaag en schuurpapier.
2)Spek-steen - makkelijk bewerkbaar met vijl en schuurpapier.
3)Tuincentra voor mergelbrokken.
groetjes,
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Antw: onbewerkt materiaal klein van formaat.
Hoi Nico
Leuk initiatief en dat moet altijd beloond worden vind ik.
Ik heb nog wat stukjes over met schelpen uit het Mioceen van Mallorca dat ik in februari heb verzameld en enkele brokjes Travertijn? dat je heel makkelijk kunt slijpen.
Het is misschien niet zoveel maar als er verschillende mensen reageren krijg je toch hopelijk genoeg om iets mee te doen.
Ik vraag èèn ding terug en dat is dat je me terugmeldt of het inderdaad travertijn is!
Als je me mailed wat het adres moet zijn stuur ik je een doosje.
Verzendkosten betaal ik dan zelf wel.
Groeten Rob
Leuk initiatief en dat moet altijd beloond worden vind ik.
Ik heb nog wat stukjes over met schelpen uit het Mioceen van Mallorca dat ik in februari heb verzameld en enkele brokjes Travertijn? dat je heel makkelijk kunt slijpen.
Het is misschien niet zoveel maar als er verschillende mensen reageren krijg je toch hopelijk genoeg om iets mee te doen.
Ik vraag èèn ding terug en dat is dat je me terugmeldt of het inderdaad travertijn is!
Als je me mailed wat het adres moet zijn stuur ik je een doosje.
Verzendkosten betaal ik dan zelf wel.
Groeten Rob
I love nature from the past, present and future.