Grote haaientand
Grote haaientand
Hoi Fossiele verzamelaars,
Je ziet dat als je even zoekt op internet genoeg grote haaientanden te koop worden aangeboden.
Waar ik nu beniewd naar ben is of er verzamelaars zijn die zelf grote haaientanden gevonden hebben.
Want dat is natuurlijk toch het leukste.
Ik zelf heb een Isurus hastalis van 7 cm gevonden in Cadzand.
Je ziet dat als je even zoekt op internet genoeg grote haaientanden te koop worden aangeboden.
Waar ik nu beniewd naar ben is of er verzamelaars zijn die zelf grote haaientanden gevonden hebben.
Want dat is natuurlijk toch het leukste.
Ik zelf heb een Isurus hastalis van 7 cm gevonden in Cadzand.
Antw: Grote haaientand
goh iedereen vindt een isurus hastalis van 7 cm en ik niet 
haha mijn grootste is 5.9 cm, maar deze is niet compleet, die is zeker nog een stuk groter geweest.
verder nog een wortel van een megalodon, 8 cm breed. verder nog wat grote fragmenten van Otodontidae.

haha mijn grootste is 5.9 cm, maar deze is niet compleet, die is zeker nog een stuk groter geweest.
verder nog een wortel van een megalodon, 8 cm breed. verder nog wat grote fragmenten van Otodontidae.
Post mortem we sort 'em!
Casper dat is ook naar 20 jaar zoeken. Blijven volhouden het is dan ook super als je er eindelijk één vind.
- toothdigger
tot nu toe een MEG van 8 cm in de peace river (FL) in Nederland een 6,5 cm. Stiratolamia macrota. Ik hoop nog steeds op een 10 cm. MEG in de ZWP.
Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
in mijn verzameling zit een hastalis van 7,6 cm heb ik gevonden in de buurt van Steendorp(kleiput).Hij is een beetje beschadigd en er zitten een paar witte vlekjes op.Omdat het een hastalis is zegt hij me niet zo veel.Het is de grootste en .....
heb er gisteren een paar bij mijn...\"leden van het forum\"gezet Veeeeel kleiner maaaar veeeelll mooier.Ik heb in Egem op 1/3 mm gezeeft en dit materiaal heb Ik deze winter uitgezocht.microscoop)Je weet niet wat je vind.Er zitten fantastische tandjes,huidplaatjes otolieten en werveltjes in.
Maar weet dat je één soeplepel residu op een ganse avond doe(en dan is er geen forum bij)
heb er gisteren een paar bij mijn...\"leden van het forum\"gezet Veeeeel kleiner maaaar veeeelll mooier.Ik heb in Egem op 1/3 mm gezeeft en dit materiaal heb Ik deze winter uitgezocht.microscoop)Je weet niet wat je vind.Er zitten fantastische tandjes,huidplaatjes otolieten en werveltjes in.
Maar weet dat je één soeplepel residu op een ganse avond doe(en dan is er geen forum bij)
Theo
- Frisian-old-age
Tja, Mijn grootste haaientand-vondst is een posterior C.megalodon van 8.5 cm uit Nederland.
Daarnaast diverse I.hastalis tanden van 7+ cm.
Kleinste vondst is de Squalus met zijn 2 mm.
Daarnaast diverse I.hastalis tanden van 7+ cm.
Kleinste vondst is de Squalus met zijn 2 mm.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Hallo tandenkenners.
Heb een foto naar de webmaster gezonden.
Die foto staat nu bij vindplaatsen\"EGEM\"
Als mij iemand kan vertellen van welke haai dit tandje is.Let wel op de achtergrond zie je (wazig) een vel mm papier.dit is een tandje dat dus net in één mm past.
wie dit kan determineren is misschien geen webmaster maar een\"haaiemaster\"
Als mij iemand kan vertellen van welke haai dit tandje is.Let wel op de achtergrond zie je (wazig) een vel mm papier.dit is een tandje dat dus net in één mm past.
Theo
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Dit is mijn grootste tand tot nu toe (uit St. Niklaas). Mist helaas de punt, maar het was toch heel leuk op deze tand te vinden.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frisian-old-age
Antw: Antw: Grote haaientand
fa991405@skynet.be schreef:
Hallo tandenkenners.
Klein gokje

Misschien Pachygaleus lefevrei?
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Antw: Antw: Grote haaientand
ahaaa dan moet ik dat maar eens proberen, das een leuke titelfa991405@skynet.be schreef:
Hallo tandenkenners.

I say, dit is vast een tandje van een nebrius sp, maar geen gewoon tandje. wellicht symphysair... en/of een juveniel exemplaar.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 02-06-2005 om 20:06 NL]
Post mortem we sort 'em!