Zou dit soms en stukje kaak zijn ?
Zou dit soms en stukje kaak zijn ?
Hallo , ik heb dit 2 weken geleden gevonden aan de Zwarte Polder op het strand dicht tegen de duinen . Op het eerste zicht doet het me denken aan een stukje kaakbeen vanwege de gaten op de onderkant . Maar van welk dier het zou zijn weet ik niet . Iemand een idee ? Alvast bedankt . Groetjes ,
Isolde
prentje
Antw: Zou dit soms en stukje kaak zijn ?
Dit is een rechter onderkaaksfragment van een hond of vos.
[Bewerkt door The Stone op 20-04-2009 om 20:21 NL]
[Bewerkt door The Stone op 20-04-2009 om 20:21 NL]
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
- mikeneneas
Zeker een hondachtige, kan vulpes zijn. Spijtig dat er geen kiezen aanwezig zijn.
[Bewerkt door mikeneneas op 20-04-2009 om 21:12 NL]
[Bewerkt door mikeneneas op 20-04-2009 om 21:12 NL]
-
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Ik zou niet gaan voor vos. Daarvoor lijkt de kaak me iets te grof. Bijna zeker hond, wolf zou kunnen maar daarvoor is het dan weer aan de kleine kant.
Ik heb 2 foto's toegevoegd als referentie.
Foto 1 : Grote kaak van een hond (formaat duitse herder)
Foto 2 : De 2 bovenste kaken zijn van een vos de onderste zijn weer van hond.
Dat teenkootje links is van een paard en de wervels daar ben ik niet echt zeker van. Zou hert kunnen zijn.
Trouwens : al deze vondsten zijn niet fossiel en werden gedaan in een grotje in de Ardennen dat ooit door lokale boeren gebruikt werd om dode dieren in te dumpen.
Mvg
Dagobert
Dagobert L'Ecluse
Ja , als ik uw foto's zie zou ik toch ook gaan voor een hond . Bedankt voor de uitleg Dagobert , de anderen ook trouwens .
Groetjes , Isolde
Groetjes , Isolde
prentje
Antw: Antw: Zou dit soms en stukje kaak zijn ?
Bij foto 2 heb je het de over 2 bovenste kaken als zijnde een vos.leclused schreef:
Ik heb 2 foto's toegevoegd als referentie.
Foto 1 : Grote kaak van een hond (formaat duitse herder)
Foto 2 : De 2 bovenste kaken zijn van een vos de onderste zijn weer van hond.
Maar zo op het eerste gezicht lijken het mij 2 kaken van een katachtige!
Ik wil geen verwarring zaaien, het kaakje van de topic starter kan zeker hond zijn. Maar ik wil vos nog steeds niet uitsluiten.
[Bewerkt door The Stone op 26-04-2009 om 20:46 NL]
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
-
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Beste Stone,
Met het schaamrood op mijn wangen moet ik toegeven dat je 100% gelijk hebt wat betreft mijn vosdeterminatie. Bij controle van de labels op de zakjes bleek het inderdaad te gaan over kat en de onderste 2 waren van vos en das. Ik heb me daar schromelijk vergist.
Om het goed te maken heb ik een overzichtsfoto gemaakt. Hopelijk is het nu wel duidelijk. Maar ik blijf erbij dat de kans dat het stukje in de eerste post wel degelijk hond is.
Groeten
Dagobert L'Ecluse