Kiezen determineren
Kiezen determineren
Wie kan mij helpen bij de determinatie van bovenstaande kiezen. Met behulp van de naturalissite kwam ik er niet helemaal uit. Vooral die eerste vind ik lastig want eerst dacht ik aan hert omdat hij vrij ruw is, maar die zijn kortkronig..
wat ik tot nu toe heb:
1) ?
2) geit/ schaap
3) (huis)rund
Graag jullie mening.
Gr. Stan
- Pleistoceen
- Contacteer:
Antw: Kiezen determineren
Stan,
De eerste lijkt mij een kies uit de onderkaak van een hert.
Groet,
Aalt
De eerste lijkt mij een kies uit de onderkaak van een hert.
Groet,
Aalt
@Theo: wat ik tot nu toe heb, heb ik via die site gevonden. Maar ik was er niet zeker over dus vraag het hier.
@Wolf: Ik dacht ook eerst aan hert, maar volgens de naturalissite zijn die kiezen (als ik het goed begrijp) laagkronig. Dat is deze tand geloof ik niet.
gr. Stan
@Wolf: Ik dacht ook eerst aan hert, maar volgens de naturalissite zijn die kiezen (als ik het goed begrijp) laagkronig. Dat is deze tand geloof ik niet.
gr. Stan
- Pleistoceen
- Contacteer:

Stan,
Hier ter vergelijking een foto van een onderkaakskies van een reuzenhert uit mijn eigen verzameling. Alszodanig gedetermineerd door Albert Hoekman.
Groet,
Aalt
Hij heeft er wel veel van weg, alleen is die van mij een stukje kleiner (of het lijkt zo door de foto). Dan maak ik er hert van.
Gr. Stan
Gr. Stan
Lijkt mij vreemd dat Albert dit gezegd heeft, dit is namelijk een zeer typische hoogkronige kies (waarbij de kroon groter is dan de wortel)Wolf schreef:
Hier ter vergelijking een foto van een onderkaakskies van een reuzenhert uit mijn eigen verzameling. Alszodanig gedetermineerd door Albert Hoekman.
Voor mij is dit dus zeker een (onderkaaks) kies van een rundachtige.
De kiezen van Stan, de 1e 2 zijn ook hoogkronig en vrij klein. Hierbij denk ik aan een schaapachtige.
De 3e kies lijkt mij een melkkies van of een rund of een schaap.
[Bewerkt door The Stone op 22-04-2009 om 13:53 NL]
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Dan word het rijtje
1) schaap/geit
2) schaap/geit
3) melkkies rund of schaap/geit
3 is wel laagkronig en vind ik totaal niet op 1 en 2 lijken. Het lijkt me dan toch eerder rund dan schaap/geit.
Iedereen bedankt voor de hulp!
Gr. Stan
1) schaap/geit
2) schaap/geit
3) melkkies rund of schaap/geit
3 is wel laagkronig en vind ik totaal niet op 1 en 2 lijken. Het lijkt me dan toch eerder rund dan schaap/geit.
Iedereen bedankt voor de hulp!
Gr. Stan