wat voor fossiel heb ik

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
russie
wat voor fossiel heb ik

Bericht door russie » 21 apr 2009, 15:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hoi allemaal,

ik ben geen verzamelaar zelf. ik ben wel in bezit gekomen van twee fossielen. ik weet dat ze uit brazillie komen, wat niet mag. mijn vader heeft ze jaren terug meegenomen. ik ga binnen kort verhuizen en wil er afstand van doen maar heb geen idee of ik dat zomaar kan verkopen en of het iets waard is. de juwelier wilde alleen de steentjes eruit halen . ik weet niet of het al diamanten zijn of gewoon een voor stadium. oftewel ik heb er GEEN verstand van.
ik hoop dat jullie mij hierbij wat kunnen helpen.

Hanneke
Contacteer:
Antw: wat voor fossiel heb ik

Bericht door Hanneke » 21 apr 2009, 15:53

Dit zijn vissen uit de Santana Formatie in de provincie Ceara van Brazilie. Krijt in ouderdom en te herkennen aan de typische inkapseling van de dieren in een steenknol.
Kijk ook eens hier http://www.fossiel.net/vindplaatsen/vin ... aats=Ceara

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

rebel
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: wat voor fossiel heb ik

Bericht door rebel » 21 apr 2009, 16:01

rebel schreef:
Hoi Russie

Ik denk dat het fossiel waarvan je positief en negatief laat zien het fossiel van een vis is.
Op de laatste foto vooral meen ik nog iets van een staart te herkennen en daarboven een vin.
Ook in het donkerder middenstuk lijken wel graten zichtbaar.
Hoop voor je dat iemand er wat meer over zeggen kan.

Groeten Rob
Oeps Hanneke was me al voor maar ik ben blij te lezen dat ik niet verkeerd zat.

I love nature from the past, present and future.

russie

Bericht door russie » 21 apr 2009, 16:18

rebel en hanneke,

alvast super bedankt voor de snelle reacties. er zijn nog wel een paar dingen die ik zou willen weten en zal ze netjes op een rijtje zetten

* kan/mag ik ze verkopen? Dit in verband ze onrechtmatig in nl zijn gekomen.
* zal ik de juwelier de stenen eruit laten halen? of is dit zonde?
* is het wat waard of kan ik ze beter terug in hun krat op bergen en in familie houden?

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 23 apr 2009, 16:39

Hey Russie.

Je foto's zijn een beetje vaag om een goede inschatting te maken van de kwaliteit van deze visfossielen, maar het volgende kan ik er wel uit opmaken denk ik:

1) ik ben niet 100% zeker of het strikt gezien kan of mag, maar deze vissen zijn met vaste regelmaat op beurzen en in winkels te vinden. het gaat om vrij algemene vondsten. Ik zie er niet direct problemen in moest je ze willen verkopen.

2) met 'stenen' vermoed ik dat je verwijst naar het 'kraalsnoer' van de fossielen dat o.a. op de eerste foto staat. Dit is waarschijnlijk (erg duidelijk is de foto niet) een wervelkolom van een vis. De 'steentjes' zijn dan aparte wervels. Geen specifieke waarde als siersteen, en waarschijnlijk elk apart tamelijk broos. Esthetische waarde wellicht laag. Diamand zal het nooit worden, wees gerust. Laten zitten dus.

3) Deze fossielen zullen je niet rijk maken. ;) Binnen de familie houden als leuk hebbeding?

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 23 apr 2009, 16:43

Ik begreep ook niet helemaal waar de diamantjes zouden moeten zitten, maar ik ben dan ook geen mineraloog/juwelier. voor de rest met Frederik eens; verkopen mag volgens mij wel, je zou het kunnen proberen op Ebay, of lekker zelf houden; met een mooi spotje erop doen ze het goed in de boekenkast.

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Gesloten