Vries/dooi methode
Vries/dooi methode
Hallo,
Ik heb hier een stuk vuursteen liggen waar 'iets' in zit maar ik weet niet wat. Prepareren met een spijker of iets dergelijks gaat niet lukken om dat het veel te hard is. Dus ik vroeg me af of het misschien zou kunnen lukken met de vries-dooi methode? Ik heb zo niet het gevoel dat een vuursteen erg poreus is zodat het water er in trekt.
Voor mensen die niet weten wat dat is. Je legt de steen die je open wilt splijten in een bak met water zodat het in de steen trekt en dan stop je het in de vriezer en herhaalt dit totdat de steen is gespleten.
Gr Jeroen
[Bewerkt door bullet op 22-04-2009 om 17:15 NL]
Ik heb hier een stuk vuursteen liggen waar 'iets' in zit maar ik weet niet wat. Prepareren met een spijker of iets dergelijks gaat niet lukken om dat het veel te hard is. Dus ik vroeg me af of het misschien zou kunnen lukken met de vries-dooi methode? Ik heb zo niet het gevoel dat een vuursteen erg poreus is zodat het water er in trekt.
Voor mensen die niet weten wat dat is. Je legt de steen die je open wilt splijten in een bak met water zodat het in de steen trekt en dan stop je het in de vriezer en herhaalt dit totdat de steen is gespleten.
Gr Jeroen
http://cylichna.page.tl/Home.htm
Voor schelpen en tanden.
Voor schelpen en tanden.
Antw: Vries/dooi methode
hoi jeroen,
zowat het belangrijkste bij vuursteenfossielen is vaak de afdruk, niet de binnenkern, zeker als het om zee-egels gaat.
een goed gemikte tik met de hamer?
ervaring kan hier enorm in helpen, probeer het maw eersts wat uit op andere blokken
zowat het belangrijkste bij vuursteenfossielen is vaak de afdruk, niet de binnenkern, zeker als het om zee-egels gaat.
een goed gemikte tik met de hamer?
ervaring kan hier enorm in helpen, probeer het maw eersts wat uit op andere blokken
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Vries/dooi methode
Voor mensen die niet weten wat het is, is het goed om te weten dat deze methode ook verkeerd kan aflopen en je gehele fossiel uit elkaar vriest.bullet schreef:
Doe altijd even een test met vergelijkbaar materiaal.
Met vuurtsteen gaat je deze methode niet lukken omdat het gesteente niet poreus is.
Robert Mensink