Voor de liefhebbers: Laat je mooiste Krijtvondsten uit Cap Blanc Nez zien.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Voor de liefhebbers: Laat je mooiste Krijtvondsten uit Cap Blanc Nez zien.
Hey stijn,
aan de hand van de foto kun je mantelliceras inderdaad uitsluiten want daarbij lopen die wndingen door tot over de kiel.
Groet
aan de hand van de foto kun je mantelliceras inderdaad uitsluiten want daarbij lopen die wndingen door tot over de kiel.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Voor de liefhebbers: Laat je mooiste Krijtvondsten uit Cap Blanc Nez zien.
Hallo ,fijne vondsten heb ik hier al gezien , de mijne zijn wel niet zo spectaculair maar was toch heel blij met alles . Dit is van zaterdag jongstleden , De stukken ammonieten op de eerste foto zijn van tussen de platen op het strand aan Blanc Nez evenals de sponzen op foto 2 , het ronde ding weet ik niet wat het is , als iemand een idee heeft : laat maar komen hé . Foto 3 , 4 , 5 : allemaal gevonden aan de rotswand , en het ding op foto 6 heb ik op het strand gevonden , ik denk dat het hout is . Het is daar toch een prachtig stukje natuur hé , heb er echt mijn hart aan verpand . Denk dat ik mischien zaterdag of zondag terug ga .. Groetjes ,
Isolde
prentje
Antw: Antw: Voor de liefhebbers: Laat je mooiste Krijtvondsten uit Cap Blanc Nez zien.
prentje schreef:
Hallo ,fijne vondsten heb ik hier al gezien , de mijne zijn wel niet zo spectaculair maar was toch heel blij met alles . Dit is van zaterdag jongstleden , De stukken ammonieten op de eerste foto zijn van tussen de platen op het strand aan Blanc Nez evenals de sponzen op foto 2 , het ronde ding weet ik niet wat het is , als iemand een idee heeft : laat maar komen hé . Foto 3 , 4 , 5 : allemaal gevonden aan de rotswand , en het ding op foto 6 heb ik op het strand gevonden , ik denk dat het hout is . Het is daar toch een prachtig stukje natuur hé , heb er echt mijn hart aan verpand . Denk dat ik mischien zaterdag of zondag terug ga .. Groetjes ,
Isolde
hallo,
dat ronde ding op foto 2 dat je niet weet wat het is..
is markasiet xD
heb daar vorig weekend meer dan 7kg bollen van gevonden!
grtz
-
- Been thanked: 4 times

Dit was het eerste fossiel dat ik vond, op het strand in de buurt van de Cap Blanc Nez.
Misschien niet het meest bijzondere fossiel, maar wel een waar ik zelf de meeste waarde aan hecht. Vandaar dat ik ook heb besloten om er niet aan te gaan knutselen, en het stuk steen dat er nog aan hangt heb laten zitten.
Gr. Erik
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Erik,
ik kom ook net terug uit CBN en heb er leuke dingen gevonden.
Jou vondst is zeker bijzonder, dus je mag er best trots op zijn.
Ook leuk om te zien dat je hem in een zacht bedje hebt gelegd. Na zo veel jaren op het koude strand zal die dit wel apprecieren
Groet
ik kom ook net terug uit CBN en heb er leuke dingen gevonden.
Jou vondst is zeker bijzonder, dus je mag er best trots op zijn.
Ook leuk om te zien dat je hem in een zacht bedje hebt gelegd. Na zo veel jaren op het koude strand zal die dit wel apprecieren

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Antw: Voor de liefhebbers: Laat je mooiste Krijtvondsten uit Cap Blanc Nez zien.
Wat een prachtige Ammonieten.Echt geweldig!!!phil schreef:
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier op dit forum. Het is jammer dat hier niet meer reacties op komen. Hier enkele van mijn vondsten op Cap blanc nez.
groetjes, philippe
-
- Been thanked: 4 times
Nu is het bedje meer bedoeld om hem in evenwicht te houden, maar hij is er inderdaad vast blij mee!Gerrit-Jan schreef:
Groet
@GewoonErik,
De zeeëgel is volgelopen met silicagel, daarna is de kalkschaal opgelost en hangt de binnenkern aan de matrix vast enkel met de silica die door de poriën is gelopen. Je moet dat gewoon zo laten want je loopt de kans dat hij helemaal kapot gaat als je hem er wil vanaf slaan. Maar als je ze beiden ergens los zou vinden dan is de afdruk in de matrix belangrijker dan het afgietsel, omdat je daarmee de soort zou kunnen bepalen van deze micraster.
De zeeëgel is volgelopen met silicagel, daarna is de kalkschaal opgelost en hangt de binnenkern aan de matrix vast enkel met de silica die door de poriën is gelopen. Je moet dat gewoon zo laten want je loopt de kans dat hij helemaal kapot gaat als je hem er wil vanaf slaan. Maar als je ze beiden ergens los zou vinden dan is de afdruk in de matrix belangrijker dan het afgietsel, omdat je daarmee de soort zou kunnen bepalen van deze micraster.
ha Plikona,
als je nu 1000 van dit soort berichten gaat plaatsen wordt je misschien nog eens echt populair.
informatief, geen sarcasme, geen beledigingen, geen verwijten.
Ga zo verder en je zult zien dat je jezelf er ook nog goed van gaat voelen ook.
als je nu 1000 van dit soort berichten gaat plaatsen wordt je misschien nog eens echt populair.
informatief, geen sarcasme, geen beledigingen, geen verwijten.
Ga zo verder en je zult zien dat je jezelf er ook nog goed van gaat voelen ook.
groeten van de brabantse bende
- fossielbeginner
hallo ik ben pas begonnen met fossielen maar ik vind het echt een pracht vondst.
dino's zijn niet uitgestorven ze leven verder in onze gedachten.