Hoevenen: apart geval
Hoevenen: apart geval

Dit geval heb ik al een tijdje in een bakje liggen maar ik heb geen flauw idee wat dit kan zijn.
Het lijkt eigenlijk nog het meest op een soort zwam op een steeltje, maar ja, als fossiel ???
Een spons? Iets van een rog?
Het is in ieder geval geen haaientand

Iemand een idee?
groet,
Josine
Antw: Hoevenen: apart geval
volgens mij zit je met een halve vissewervel,zet hem met z'n voetje op een spiegeltje en ik denk dat ze dan een hele ziet.
Is wel en vrij grote,ik heb ze van 1-2mm
Is wel en vrij grote,ik heb ze van 1-2mm
Theo
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Josine,
mijn eerste gedachte was ook een stuk wervel.
Groet
mijn eerste gedachte was ook een stuk wervel.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Hammerhead
@Lancelot,
Wat bedoel je met: Piscus papilla?
Heb je eventueel een voorbeeld hiervan?
Zelf krijg ik het idee dat het een vrij ruim begrip is en betrekking kan hebben op elk willekeurig huidplaatje van een vis.
Jan
Zelf krijg ik het idee dat het een vrij ruim begrip is en betrekking kan hebben op elk willekeurig huidplaatje van een vis.
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Hoevenen: apart geval
Papilla zijn tepelshammerhead schreef:
@Lancelot,
Jan

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Arjen!
Na de onrust op dit forum van de afgelopen dagen kom ik ineens langs dit bericht!
Tjeemig-de-peemig man! Vind je het gek dat je controverse oproept...
Dit zou betekenen dat bepaalde vissen zoogdieren waren (zijn????) - dit werpt ook ineens een heel ander licht op het eventuele bestaan van de zeemeermin! Wie weet? Dus toch!
Je roert hier echt iets aan wat ik nooit heb vermoed; je moet hier echt meer over bekend maken!
Groeten, H.C. eagle-eye
Na de onrust op dit forum van de afgelopen dagen kom ik ineens langs dit bericht!
Tjeemig-de-peemig man! Vind je het gek dat je controverse oproept...
Dit zou betekenen dat bepaalde vissen zoogdieren waren (zijn????) - dit werpt ook ineens een heel ander licht op het eventuele bestaan van de zeemeermin! Wie weet? Dus toch!
Je roert hier echt iets aan wat ik nooit heb vermoed; je moet hier echt meer over bekend maken!
Groeten, H.C. eagle-eye
wie zoekt zal vinden
Dit exemplaar gaat onder "iets van vis, waarschijnlijk halve wervel" in de kast.
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie, al was de een wat creatiever dan ander

Groet,
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie, al was de een wat creatiever dan ander

Groet,
Josine
Antw: Antw: Hoevenen: apart geval
Klopt ja, in het museum Boekenbergh, hangt er zo een groot exemplaar, staat onder beenvis.Josine schreef:
Dit exemplaar gaat onder "iets van vis, waarschijnlijk halve wervel" in de kast.
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie, al was de een wat creatiever dan ander![]()
![]()
Groet,
Duys