Vakantie in zeeland

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Vakantie in zeeland

Bericht door Gerrit-Jan » 05 mei 2009, 08:22

Mooie vondsten Jeroen, vooral die wervels zijn leuk en die goniatiet. Weet je ook waar die gevonden is/vandaan komt?

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Trilo
Been thanked: 1 time

Bericht door Trilo » 05 mei 2009, 11:41

De goniatiet is specifiek Marokkaans handwerk.Dus vermoedelijk streek Erfoud.Wel goede vonsten.

Theo

Stan

Bericht door Stan » 05 mei 2009, 11:53

Zeer leuke vondsten, zeker omdat ze van het "gewone" strand komen. Het kan nu niet anders dan dat het een goede vakantie is geweest ;)
Gr. Stan

bullet
Contacteer:

Bericht door bullet » 05 mei 2009, 19:06

Ik weet niet meer dan dat hij uit Marokko komt. De verkoopster wist zelfn iet waar hij vandaan kwam, maar er zijn weinig plekken waar ze vandaan kunnen komen.

Het is inderdaad een zeer geslaagde vakantie geweest. Zeker die tandjes vind ik bijzonder omdat ze zoals je al zei van het gewone strand zijn.

Gr Jeroen

http://cylichna.page.tl/Home.htm

Voor schelpen en tanden.

mirre2be

Bericht door mirre2be » 06 mei 2009, 22:28

hoi jeroen het is wel een klein beetje logisch dat je hier ook tanden hebt gevonden want er is hier de laatste maanden zand opgespoten uit de westerschelde en daardoor kan je nu ook tussen domburg en zoutelande fossielen vinden ook bij westkapelle is dit gebeurd ze gaan eind van dit jaar ook weer bij cadzand en breskens opspuiten uit de fossiele laag dit alles gehoord van de aannemer waar ik voor werk dus er kan volgend jaar weer vol op gezocht worden daar . ik zelf ben er ook al meerdere malen geweest

grtn arien

bullet
Contacteer:

Bericht door bullet » 08 mei 2009, 18:53

Ik had volgens mij al ergens gehoord dat er was opgespoten, maar ik wist het neit zeker. Het maakt het vinden van die tanden wel wat logischer. Heeft u ook haaientanden gevonden op het 'gewone' strand?

Gr Jeroen

http://cylichna.page.tl/Home.htm

Voor schelpen en tanden.

Stan

Bericht door Stan » 08 mei 2009, 19:57

Zelf vind ik ook wel eens fossielen (haaientanden, roggestekels, wervels, botten) op het gewone strand (stukken die niet, of lang niet, zijn opgespoten), maar niet zo veel. Als ik op het gewone strand zoek dan kom ik voor de vissenwerveltjes. Die liggen daar namelijk meer dan op bijv. de Kaloot (vind ik overigens altijd zeer vreemd).

Gr. Stan

mirre2be

Bericht door mirre2be » 08 mei 2009, 20:13

hoi ja ik heb ook al meerdere tanden van daar niet veel en allemaal gerold net als op het strand ik heb afgelopen woensdag op mijn werk ook een hastalis gevonden van vijf centimeter daar is in 1970 ook opgespoten tijdens het maken van de dijken daar grevelingendam grtn arien

Stan

Bericht door Stan » 08 mei 2009, 20:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier enkele recente (meeste) vondsten die ik op het gewone strand bij Vrouwenpolder heb gevonden (richting Kamperland). Soms best mooie dingen.
Gr. Stan

Gesloten